Пуснаха движението по Аспаруховия мост във Варна. Това стана в присъствието на регионалната министърка Лиляна Павлова и шефа на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров. Движението е пуснато по ремонтираните в рамките на първия етап съоръжения 1, 3 и 5, съобщават от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Ремонтът е продължил два месеца, като са извършени много сериозни строителни дейности. Участъкът е преасфалтиран, подменени са хидроизолацията и всички фуги и лагери. Павлова отбеляза, че преди да се разкрие мостът не се е знаело, че тази подмяна се налага. Тя припомни, че мостът не е ремонтиран 40 години.

За да се осигури по-голяма безопасност били монтирани най-новите двойни мантинели, похвали се регионалната министърка.

За ремонта от държавния бюджет са осигурени 5 млн. лева. Допълнителни 2 млн. лв. са били отпуснати от бюджета на „Пътната агенция” и регионалното министерство. Те са били нужни за ремонтирането на всички лагери и фуги.

С допълнителните средства ремонтирахме един мост повече, за да не затваряме следващия път, когато ще започне ремонтът на насрещното платно. Затова пускаме движението веднага, обясни Лиляна Павлова.

През септември се очаква да бъдат отпуснати още 5 млн. лева, за да може тази година да бъдат направени и мостове 2, 4 и 6. По този начин ремонтите в този участък ще бъдат завършени изцяло.

Ремонтът по основната част на моста ще бъде започната догодина. 25 млн. лева са нужни само за пътната част на двете платна. Ремонтите дейности отново щели да бъдат извършени на два етапа – първо в едната посока, след това в другото, като движението отново ще е двупосочно.

Лиляна Павлова предупреди, че ремонтът вероятно ще причини затруднения и задръствания. Тя призова за разбиране и диалог с общината, с жителите на Аспарухово и туристическия бранш.

Обмислял се алтернативен маршрут, който да минава през блатото до жп линията. Предвид това, че става въпрос за блато и целият терен не е наличен, инвестицията за заобикаляне на Аспаруховия мост по този начин би струвала много скъпо – 5-7 млн. лв. Павлова обясни, че това е прекалено голяма и несигурна инвестиция за временен път. Затова трябвало да се прояви търпение и да се направи добра организация за движение. Регионалната министърка обърна внимание, че това е единствената възможност. Останалата алтернатива била по вода.

Единствената възможност била при затваряне на едното платно колите отново да се движат двупосочно. Ако гражданите не искат ремонт, просто няма да правим. Или търпение две години и пълен ремонт, качествен, какъвто виждаме на сегашния ремонтиран участък или няма друг вариант, подчерта Павлова.

В бюджета имало допълнително предвидени средства за ремонт на голямото съоръжение на АМ „Черно море” – „Звездица”. Състоянието на големия виадукт било много лошо. За ремонта му били предвидени 4,3 млн. лева. Провеждала се процедура за избор на изпълнител. Ако договорите не се обжалват, реалното строителство щяло да се извършва през септември. 200 дни е срокът за изпълнение на ремонтните дейности. Щели да се подменят хидроизолации, тротоарни конзоли, както и да се направи преасфалтиране, саниране на носещи греди и частични ремонти по стълбовете.

С решение на Министерския съвет от днес ще бъдат отпуснати 1 млн. лв. за стадион „Черно море“ във Варна, стана ясно още от думите на Павлова.