Екипите на ЕРМ Запад продължават поетапното възстановяване на електрозахранването в засегнатите от обилния сняг и силния вятър райони на Западна България. Въпреки усилията, падането на дървета извън сервитутните зони създава нови аварии.

Към 18:00 ч. е отстранена голяма част от повредите, настъпили през нощта. Работата няма да спре до пълното възстановяване на електрозахранването, уверяват от ЕРМ.

Остава усложнена обстановката в част от населените места в общините Априлци, Троян, Тетевен, Ловеч и около Самоков. В Ловешка област екипите на ЕРМ Запад и на държавния Електроенергиен системен оператор (ЕСО) работят съвместно за отстраняване на повредите. В Софийска, Плевенска област и София град нямасериозни аварии. Работи се по отделни въздушни електропроводи, захранващи части от вилните зони около столицата.

Според данни на ЕРМ Запад, около 95% от повредите са причинени от паднали дървета извън сервитутната зона на електропроводите. За справяне с проблема е необходимо разширяване на тези зони. Това се предвижда в рамките на подписаното Рамково споразумение между Националното сдружение на общините в България и електроразпределителните дружества.

Целта е промяна на нормативната уредба, което би намалило аварийността и би предотвратило продължителните прекъсвания на електрозахранването.

Оранжев код за лошо време

Оранжев код за лошо време

Прогноза за времето

Снегът създаде и проблеми с движението по пътищата в страната. 

Три тежкотоварни камиона са блокирали тази вечер движението от север на прохода "Шипка". Единият камион е препречил пътя и повече от 40 минути не може да бъде преместен. 

Това съобщава NOVA, като цитира сигнали на свои зрители, попаднали в снежния капан.

От Областното пътно управление в Габрово са съобщили, че вече е освободено едно платно, за да могат, да преминат колите. 

Служебният премиер Димитър Главчев коментира в четвъртък във "Фейсбук" снежната обстановка на Витоша и твърденията, че общината не е почистила.

По маршрута на градския транспорт до "Златните мостове" е изчистено до асфалт, а нагоре към Копитото и "Момина скала" е било почти непроходимо, написа той.