Общо 647 млн. лева се инвестират в пътната инфраструктура в Софийска област. Това съобщи в Сливница днес заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. В града той участва в дискусия за регионалното развитие.
Приоритет през тази година ще бъде магистралата "Калотина - Сливница", тъй като само тази отсечка от трансевропейския коридор от Лондон до Истанбул не е с магистрални габарити. Нанков посочи, че жалбите по процедурата за избор на строителен надзор за участъка между Драгоман и Сливница са оттеглени и се очаква строителството му да стартира през май и да завърши за две години. Общата стойност на строителните работи по отсечката е 140 млн. лева.
Вече е избран и изпълнителят за другия участък от магистрала - от Калотина до Драгоман. Ако няма жалби по процедурата за строителен надзор, строителството може да стартира през юни.
От средствата 140 млн. лева са за ремонт на мостове, виадукти и тунели по магистралите "Хемус" и "Тракия" на територията на областта, които не са ремонтирани повече от 30 години. Съоръженията се рехабилитират поетапно. До началото на летния сезон ще приключи ремонтът на виадуктите на 13-ти, 15-ти и 20-ти км на АМ "Тракия" в посока Пловдив. След 15 септември ще се рехабилитират и платната на съоръженията в посока София.
През тази година се очаква да приключи ремонтът на тръбата в посока София на тунел "Витиня" на АМ "Хемус". Предвижда се през май да завърши рехабилитацията на пътя през Петрохан, като ще се ремонтира и участък в границите на Костинброд. Предстои да стартира рехабилитацията на пътя между Сливница и Брезник, който осигурява връзка между Софийска област и Перник.
Нанков подчерта, че с въвеждане на ТОЛ системата за тежкотоварни автомобили от 16 август ще се възстанови справедливостта в пътния сектор чрез принципа "който руши повече, плаща повече". В момента само 100 млн. лева от общо 350 млн. лева годишни приходи от винетки са от тежкотоварни автомобили, посочи той и допълни, че се очаква постъпленията да са над 1 млрд. лева годишно, което ще позволи повече инвестиции в доизграждането и поддръжката на пътна инфраструктура.
Областта е не само най-голяма като брой общини, но и с най-дълга и силно амортизирана водопреносна мрежа, обърна внимание заместник-министърът. Той коментира, че присъединяването на община Ботевград към обособената територия на Асоциацията по ВиК ще даде възможност на областта да кандидатства за европейско финансиране.
Важен е проектът на Министерство на здравеопазването по Оперативна програма "Региони в растеж", по който ще се обновят всички центрове за спешна медицинска помощ и филиалите към тях в областта, подчерта още Нанков.
Общо 61 са сградите, за които са сключени договори за целево финансиране с Българската банка за развитие по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в София област. 54 от тях вече са обновени, а останалите са в етап на строителство, информира зам.-министърът.