Ремонтират двете платна на 16,5 км отсечка на АМ "Тракия" - между връзката за АМ "Марица" и п.в. "Чирпан - изток" (от 168-ми до 184-ти км), информираха от АПИ.

Ремонтът цели стабилизиране на пътната основа. Строителните дейности, които стартираха на 2 февруари, са част от започналия през октомври м. г. поетапен ремонт на общо 52 км от АМ "Тракия" /от 156-ти до 208-ми км/.

Затварят за ремонт част от АМ "Тракия" от 2 февруари

Затварят за ремонт част от АМ "Тракия" от 2 февруари

Между връзката с АМ "Марица" и "Чирпан - Изток"

При предходните 12 км между п.в. "Белозем" и п.в. "Оризово" (от 156-ти до 168-ми км), които бяха ремонтирани в края на миналата година, пътната основа е била добра, без повреди и след премахване на износените слоеве асфалт, са направени локални ремонти, запълнени са фугите и пукнатините. Монтирани са метални и геокомпозитни мрежи и след това е положен нов асфалт, обясни инж. Даниел Иваничков, директор на дирекция "Поддържане на пътна инфраструктура" в АПИ.

В ремонтирания сега участък заради подпочвените води ще се наложи да бъде подобрена основата на пътя. Ще се сложат химически вещества и чрез метода "студено рециклиране" ще се осигури необходимата носимоспособност и водонепропускливост.

Първо трябва да се стабилизира конструкцията и едва след това ще се положат основните пластове асфалт, допълни Иваничков. В предишния участък между пътните възли "Белозем" и "Оризово" необходимостта от подобряване на конструкцията на настилката е била в рамките на 25 см, а в участъка, който се ремонтира сега, ще се достигне до дълбочина 60 см. Строителните дейности в отделните участъци са различни и поради това стойността на извършваните ремонтни работи сега е по-висока в сравнение с предходните 12 км.

На обекта работят 150 души, като в следващите етапи на работа ще станат 250. Ангажирани са над 200 товарни автомобила, машините ще се увеличават всеки ден в зависимост от вида работа, обясни Стоян Беличев. На място дейност извършват още 20 фрези, 15 багера, 10 рециклатора.

Едновременно се работи и в двете платна, както и по 9-те съоръжения в участъка. Сложен ще бъде ремонтът на надлеза над жп линията при 175-ти км. В координация с НКЖИ е изготвен график за ремонтните дейности, така че да се осигури безопасността на пътуващите по жп линията.

По повод твърдения в социалните мрежи за дупка на съоръжението при 160-ти км на АМ "Тракия", инж. Иваничков подчерта, че жп надлезът не е ремонтиран при обновяването на 12-те км между пътните възли "Белозем" и "Оризово" и това се вижда от старите неремонтирани тротоарни конзоли и мантинели. Ремонтът на надлеза изисква около 2,5-3 месеца работа при положителни температури и поради това той не е ремонтиран, допълни Стоян Беличев. Тази сутрин от пътноподдържащото дружество "Автомагистрали" ЕАД са запълнили дупката със студена асфалтова смес, а съоръжението ще бъде изцяло ремонтирано след обновяването на 16,5-километровия участък.

До два дни ще бъдат поставени допълнителни табели при порталната рамка за обходните маршрути през път II-66 Плодовотово - Чирпан, съобщи изпълнителният директор на "Автомагистрали" Стоян Беличев.

Очаква се при порталната рамка на 168-ми км да бъдат монтирани табели с описание на обхода. Ако шофьорите карат бързо, могат да пропуснат указателната табела и отбивката. Стоян Беличев информира, че до края на март е срокът за приключване на ремонта в двете платна в участъка от 16,5 км.

След като ремонтират тези 16 км, ще има ремонт на следващите около 24 км от АМ "Тракия" до Стара Загора.