Когато видите снегорини с вдигнати гребла, това не значи, че не се чисти, стана ясно от думите на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски пред БиТиВи.

Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.

Към момента всички пътища от републиканската пътна мрежа са достъпни при зимни условия и няма затворени проходи. В края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ "Струма", пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направят пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той.

560 машини чистят снега по пътищата у нас

560 машини чистят снега по пътищата у нас

Всички пътища са отворени за леките автомобили и са проходими при зимни условия

"Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7", обясни Терзийски. За разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението, изтъкна шефът на АПИ.

Сега АПИ стабилизира основата на 16,5 км от АМ "Тракия"

Сега АПИ стабилизира основата на 16,5 км от АМ "Тракия"

Ремонтът е между АМ "Марица" и п.в. "Чирпан-изток", след това ще ремонтира други 24 км

Относно ремонта на 16, 5 км от АМ "Тракия" той каза, че ще се заздрави основата ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре. При строителството на участъка не е взето предвид, че трасето на магистралата преминава върху бившите оризища на България, което не е съобразено при изграждането й.

Според Терзийски, участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. от тогавашния премиер Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала.

През 2020 г. гаранционният срок беше удължен от 5 на 7 години, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт. Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, обясни Георги Терзийски.