„Софийска вода" „издирва" 25 хиляди клиенти-длъжници. Те ще бъдат потърсени, за да си платят сметките, съобщи пред радио София прокуристът на дружеството Иван Иванов.

Той припомни, че в края на 2010 г. просрочените задължения на клиенти към „Софийска вода" са близо 59 млн. лв., а за 2009 г. сумата е 51 милиона лева.

На домакинствата се пада 89% от общия дълг. Сред тях са и няколко блока в София на общо плащане с много големи задължения.

"Софийска вода" системно следи неплатените сметки и предприема всички законови методи за събирането на задълженията. Специализиран отдел на дружеството работи с клиентите със задължения, като се изпращат напомнителни писма.

Клиентите с две просрочени сметки и дълг над 30 лв. получават обаждания по телефона, специалисти „преговори с клиенти" извършват посещения в имотите, за които има натрупан дълг и предлагат различни възможности за плащане.

Когато клиентът е затруднен да изплати задълженията си наведнъж, има възможност за сключване на споразумение за разсрочено плащане, обясни Иван Иванов. В краен случай "Софийска вода" прибягва и до съдебно търсене на дълга, а в някои случаи и до прекъсване на водоснабдяването, посочи още той. Иванов съобщи, че през миналата година са заведени над 1 000 дела.

По отношение на такса „водомер", която бе обсъждана на заседание на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, Иванов подчерта, че това е тема, която не е актуална в момента за "Софийска вода".

Приоритет за дружеството през настоящата 2011 година е да изпълни указанията на регулатора и в срок до 30 април да представи преработен бизнес план с актуализирана инвестиционна програма, посочи той.