Столичният общински съвет (СОС) одобри удължаването на договора на частната транспортна компания "МТК Гроуп" с още 4 години въпреки сериозните критики от страна на съветници от "Продължаваме промяната - Демократична България - Спаси София" (ПП-ДБ-СС) и БСП.

Решението беше гласувано по предложение на Карлос Контрера от ВМРО и беше прието с 31 гласа "за", 28 "против" и 1 "въздържал се".

Борис Бонев от ПП-ДБ-СС нарече решението "скандално" и подчерта, че става въпрос за фирма, която е била въвлечена в съдебни дела срещу общината в продължение на десетилетия и която отказва да предоставя информация, дори когато тя е поискана с официално писмо от заместник-кмета.

ПП-ДБ-СС: София губи над 2 млн. лв. годишно за сметка на частния превозвач в транспорта

ПП-ДБ-СС: София губи над 2 млн. лв. годишно за сметка на частния превозвач в транспорта

Общинските съветници са внесли предложение за промени

"Фирма, зачената в корупция, съдеща общината в продължение на десетилетия, изключително лош партньор, на когото не може да се разчита. Само разходите за годишни заплати на ръководството възлизат на 3,5 млн. лв., а договорите за външни услуги са за 4 млн. лв. Цената на километър е по-висока от тази на общинското дружество "Столичен автотранспорт", което ни коства загуби от 2 млн. лв.", заяви Бонев по-рано на брифинг.

Според вносителя на предложението Карлос Контрера от ВМРО договорът трябва да бъде удължен, за да не остане северната част на София без автобусен транспорт. Той критикува управляващите от ПП-ДБ-СС, че водят политика "чрез статуси във Фейсбук", а не с реални управленски действия.

"Една от откровените лъжи на "Спаси София" е, че числата, които разпространяват в публичното пространство за частната фирма, която обслужва северните автобусни линии в града, не отговарят по документи", заяви Контрера по време на брифинг.

Общинският съветник от БСП Ваня Григорова също се обяви против удължаването на договора, като подчерта, че "Столичен автотранспорт" може да бъде по-ефективен от частната компания.

"МТК Гроуп оперира по далеч по-леки линии, но няма прозрачност по отношение на заплати и кадрови състав. Аз смятам, че трябваше да се положат повече усилия за "Столичен автотранспорт". Няма как частният оператор да бъде по-добър от общинския транспорт. Заради управлението на Васил Терзиев не се направи нищо за общинския автотранспорт. Аз няма да подкрепя този доклад", заяви Григорова.

Критики и самокритика по конспекта в СОС

Критики и самокритика по конспекта в СОС

Никой не обръща внимание на проблемите в София, заяви Вили Лилков