"Спаси София" пита Столичната община защо купува маршрутки за милиони.

Според гражданската организация провежданата в момента обществена поръчка за закупуване на минибусчета показва неефективно разходване на обществените средства. Те посочват, че за 30 минибусчета, които трябва да возят столичани до метрото, общината ще плати 15 млн. лв., или 530 000 лв. за брой. От "Спаси София" подчертават, че возилата ще са с капацитет от само 20 пътници.

За почти същата цена можехме да закупим немски съчленени автобуси на газ, от доказан производител, с капацитет 150 места, изтъкват те.

СО подменила 91% от старите автобуси в София

СО подменила 91% от старите автобуси в София

20 нови автобуса тръгват по линия 280 към Студентски град

Според Борис Бонев е необосновано да се купуват скъпи маршрутки, след като по основни линии продължават да се движат претъпкани единични автобуси заради липса на съчленени. Той е категоричен, че предвид недостига на шофьорите в градския транспорт в София, е грешка те да карат маршрутки вместо големи автобуси. Така не само финансовият, но и ограниченият човешки ресурс ще хвърляме на вятъра, твърди той.

От гражданската организация определиха като фалшива екологичност упорството новите маршрутки да са електрически и много по-скъпи, при положение че делът на градския транспорт в замърсяването е пренебрежим. Според тях единствената алтернатива на автомобилното движение са редовните автобуси. Екологичният ефект ще бъде много по-голям, ако автобусът е газов и с вместимост 150 души, отколкото с 20, но електрически, пресмятат от организацията.

По тази причина от "Спаси София" настояват търгът да бъде прекратен.

Обещаните електробуси пристигнаха в София

Обещаните електробуси пристигнаха в София

От ноември столичани ще пътуват в 20 нови електрически возила