Шест автобуса от "Столичен автотранспорт" ще обслужват нощните линии на градският транспорт от 1 май по трите нощни линии, реши Столичният общински съвет.
Нощните линии ще се движат в интервала от 0.00 до 5.00 ч. през един час. Общата им точка на пресичане ще е пространството на пл. "Орлов мост", съобщи БТВ. Линиите ще са с номерация "А", "В" и "С".
- Единият маршрут е от автостанция "Обеля" през "Ломско шосе", Централна гара, "Орлов мост", "Цариградско шосе", "Шипченски проход" до "Дружба 2".
- Вторият маршрут е от "Овча купел 2" през "Житница", "Борово", "България", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Владимир Вазов" до "Левски Г".
- Третият маршрут ще тръгва от "Младост 4" и продължава през "Студентски град" по маршрута на автобус 94 до "Орлов мост", "Васил Левски", "Сливница" до "Люлин". По всички линии ще се движат соло-автобуси.
Според съветници от СДС транспортът трябва да е платен, тъй като европейската практика сочи, че там където има такъв транспорт, той е на двойно или тройно по-висока цена.
Борислав Бориславов нарече предложението "предизборно и крайно ляво за една партия, която претендира, че е дясна". Вили Лилков от ДСБ посочи, че експерименталното пътуване е по-скоро проучване на нуждите от такъв транспорт. По думите му трябва да бъде решен и въпросът със застраховките на пътуващите.
Икономическите разчети показват, че осигуряването на контрол в нощните линии ще оскъпи цялата стойност на превоза, посочи заместник-кметът по транспорт Александър Цветков в отговор на въпрос от залата защо транспортът е безплатен.
Съветниците решиха пътуването по нощните линии да е платено и да е на цената на билета за градски транспорт в останалата част от денонощието - 1 лв. Преди това съветът отхвърли предложението на Мартин Заимов за цена на нощния билет от 3 лева.
Столичната компания за градски транспорт тогава обясни, че нощните курсове са били пуснати само експериментално. Срокът за нощното движение дори е бил увеличен с един месец.
От СКГТ поясниха още, че причината за спирането на нощните курсове е фактът, че това е неизгодно за превозвача и няма смисъл, при положение, че след 2 часа след полунощ пътниците са твърде малко.
Miki
на 30.04.2009 в 18:09:23 #6Не им завиждам на шофьорите на тези автобуси а и на автобусите също. Ще ги изпочупят и изпосерат.
Man_o_war
на 30.04.2009 в 17:03:02 #5Експериментално - всеки нощен автобус с контола. Па белким им уврат главите че в момента под 50% дупчат билети и сложат и в дневните! Естествено нетрябва да позволяват да се препълват и ще трябват още автобуси - но пак ще им е по-изгодно. Ако и кат си свършат работата за бус лентите - трафика ще се разтовари за нула време!
Stahlgewitter
на 30.04.2009 в 16:30:08 #4И нали се сещате кой ще се вози там а? Пияниглутници пишлемета, клошари и всякаква такава паплач.
невероятниятпич11
на 30.04.2009 в 16:28:25 #3http://samoistina.at.ua/
vicool
на 30.04.2009 в 16:15:21 #2Браво
! Е най-накрая някой да се сети. Всяка нормална европейска столица си има нощен транспорт. Пример: Във Виена (ок. 1,7 млн жители) има около 20 нощни линии, които през седмицата возят на 30 мин интервали, а в петък срещу събота и събота срещу неделя на всеки 15 мин. И не са по скъпи от дневните!
mc solaar
на 30.04.2009 в 15:46:37 #1избори ли идват ,какво ли ??