Шест автобуса от "Столичен автотранспорт" ще обслужват нощните линии на градският транспорт от 1 май по трите нощни линии, реши Столичният общински съвет.

Нощните линии ще се движат в интервала от 0.00 до 5.00 ч. през един час. Общата им точка на пресичане ще е пространството на пл. "Орлов мост", съобщи БТВ. Линиите ще са с номерация "А", "В" и "С".

  • Единият маршрут е от автостанция "Обеля" през "Ломско шосе", Централна гара, "Орлов мост", "Цариградско шосе", "Шипченски проход" до "Дружба 2".
  • Вторият маршрут е от "Овча купел 2" през "Житница", "Борово", "България", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Владимир Вазов" до "Левски Г".
  • Третият маршрут ще тръгва от "Младост 4" и продължава през "Студентски град" по маршрута на автобус 94 до "Орлов мост", "Васил Левски", "Сливница" до "Люлин". По всички линии ще се движат соло-автобуси.
Въвеждането на безплатен нощен транспорт за тримесечен експериментален период предизвика дискусия в Столичния общински съвет (СОС).

Според съветници от СДС транспортът трябва да е платен, тъй като европейската практика сочи, че там където има такъв транспорт, той е на двойно или тройно по-висока цена.

Борислав Бориславов нарече предложението "предизборно и крайно ляво за една партия, която претендира, че е дясна". Вили Лилков от ДСБ посочи, че експерименталното пътуване е по-скоро проучване на нуждите от такъв транспорт. По думите му трябва да бъде решен и въпросът със застраховките на пътуващите.

Икономическите разчети показват, че осигуряването на контрол в нощните линии ще оскъпи цялата стойност на превоза, посочи заместник-кметът по транспорт Александър Цветков в отговор на въпрос от залата защо транспортът е безплатен.

Съветниците решиха пътуването по нощните линии да е платено и да е на цената на билета за градски транспорт в останалата част от денонощието - 1 лв. Преди това съветът отхвърли предложението на Мартин Заимов за цена на нощния билет от 3 лева.

Припомняме, движението през нощта на автобусите по линия 94 в София беше пуснато експериментално в началото на годината, но беше прекратено от 1 февруари.

Столичната компания за градски транспорт тогава обясни, че нощните курсове са били пуснати само експериментално. Срокът за нощното движение дори е бил увеличен с един месец.

От СКГТ поясниха още, че причината за спирането на нощните курсове е фактът, че това е неизгодно за превозвача и няма смисъл, при положение, че след 2 часа след полунощ пътниците са твърде малко.