Елизабет Павлова, говорител на "Топлофикация София", обясни пред БНР, че "ТЕЦ "София" е най-старата топлоцентрала в столицата, което налага повишено внимание към нейната поддръжка. Тя захранва с топлинна енергия централната градска част и много от столичните квартали. При нея се налага извършването на профилактика всяка година. Заедно с прегледа на мощностите се извършват и належащи ремонти по топлопреносната мрежа."

Дните за провеждане на профилактика, в които клиентите на "Топлофикация" не получават услуга, се сторнират от работните дни на абонатната станция, а самият главен топломер не отчита използвана топлоенергия, поясни ще Павлова.

Отоплителният сезон не е застрашен, успокоява Фандъкова

Отоплителният сезон не е застрашен, успокоява Фандъкова

Думите й са по повод заведения иск на "Булгаргаз" срещу "Топлофикация София"

Тя посочи, че където е възможно са направени превключвания на абонатите за получаване на топлоснабдяване към други топлоизточници, като ТЕЦ "София-изток" или централите "Люлин" и "Земляне". Павлова добави, че само преди две седмици са приключили профилактиките в кварталите "Гео Милев", "Яворов", където подмяната на отделни участъци от топлопреносната мрежа е била належаща след тежки аварии през зимата.

До 15 септември е срокът за безлихвено плащане на сумите по изравнителните сметки. По данни на един от топлинните счетоводители около 60 % от клиентите имат да доплащат, а около 40% имат да получават. Все още, обаче, има много жилища, в които не е извършен реален отчет на уредите, обясни говорителят на "Топлофикация София". Тя призова абонатите да осигурят достъп на проверяващите, за да получат своите сметки за реалното потребление, а от друга страна няма да се стигне до проблеми след 1 октомври. До тази дата се приемат рекламации за неотчетени уреди.