Кметът на София Васил Терзиев защити решението за реорганизация на движението по бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша" и ул. "Фритьоф Нансен". Това предаде БНР.

Терзиев заяви, че е застанал зад проекта, но и чува хората за паркоместа и ще се търси решение на проблема. Той разбира недоволството, следи ситуацията, но е категоричен, че към момента проектът няма да бъде спрян. Това Терзиев заяви пред БГНЕС.

Ако се наложи ще се направят корекции. Търсят се решения. Мислят се допълнителни места за паркиране. Целта не е да се наказват хората, обясни още кметът. Той отчита обаче, че е допусната грешка в комуникацията.

Васил Терзиев обясни още, че този проект е част от по-голям план в развиването на транспорта в София - велоалеи, градски транспорт, паркинги - и е възложил да се следи обстановката.

На 8 май пък неправителствената организация Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) съобщи на Фейсбук страницата си, че е дала на съд решението за реорганизация на движението в центъра на София.

Втори пореден ден софиянци излязоха на протест заради бул. "Патриарх Евтимий"

Втори пореден ден софиянци излязоха на протест заради бул. "Патриарх Евтимий"

Недоволството е породено от новата организация на движението в центъра

"С всеки изминал час е все по-ясно, че светкавичното й въвеждане не просто създава неудобства и неудовлетворение за много жители и гости на столицата, а е очевидна предпоставка за възникване на инциденти, увеличаване на замърсяването на въздуха, повод за конфликти и т.н.", пишат от ЕЦТП.

Неправителствената организация обясни, че документите, внесени в съда, съдържат точни аргументи, базирани на законовите разпоредби в България и тяхното неспазване в конкретния случай. ЕЦТП посочва, че новата организация на движението директно нарушава и изискванията, въведени чрез Приложение 9 към чл. 67 на Наредба щ РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.

Организацията още подчертава, че липсва добре защитена аргументация за това как новите велоалеи и новоразчертаните места за паркиране ще подобрят условията за придвижване и престой в центъра на София. Дори в почивните дни стана повече от ясно, че нововъведенията предизвикват усложняване и забавяне на трафика, създават конфликт между ползвателите на велоалеите и спирките на градския транспорт, объркват тотално начина на паркиране и потеглянето от драстично намаления брой места за целта. А директното премахване и на стоянката за таксита на бул. "Витоша" също е предпоставка за възникване на конфлитни ситуации, се допълва още в изявлението на ЕЦТП на Фейсбук страницата им.

Снимка 664235

Източник: ФБ: ЕЦТП

Управляващите Столична община демонстрират опасно поведение, защитавайки желанията на една малка част от ползващите пътната инфраструктура на София. ЕЦТП не е против удовлетворяването на желанията на любителите на придвижването с велосипед, но е категорично против това да става за сметка на останалата част от хората, без за тях да се създават алтернативи за решаване на проблемите, например изграждане на адекватни паркинги, категорична е неправителствената организация.

По-рано днес и вътрешният министър Калин Стоянов се изказа против новата организация по булевардите "Патриарх Евтимий" и "Витоша".

Припомняме, че се въведе нова организация на движението по булевардите "Патриарх Евтимий" и "Витоша", както и по ул. "Фритьоф Нансен". От няколко дни живущите в района протестират срещу нововъведенията, като искат да им се върнат отнетите паркоместа. Реконструкцията включва сваляне на велоалеята на бул. "Витоша" от тротоара на пътното платно, изграждане на нова велоалея по бул. "Патриарх Евтимий", както и двупосочно движение по "Фритьоф Нансен".

От Общината твърдят, че всички искания на живущите са взети под внимание и са категорични, че промените са били обсъдени в жителите на района.

Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Стефан Спасов коментира пред БНТ на 3 май, че след ремонта на бул. "Патриарх Евтимий" паркоместата ще бъдат с 50 по-малко от общо 3 300 места в района, но на протеста от 7 май протестиращите заявиха, че отнетите паркоместа за 180.

Всеки ден ще има блокада на "Витоша" и "Патриарха" в София

Всеки ден ще има блокада на "Витоша" и "Патриарха" в София

Живущите в района искат връщане на стария начин на паркиране и движение в района

От своя страна кметът на район "Средец" Трайчо Трайков се извини с пост във Фейсбук "за начина, по който Столична община прави реорганизацията на движението по бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша" и ул. "Фритьоф Нансен".

Районният кмет твърди, че е поискал да има обществено обсъждане на проекта и на всички съпътстващи документи и изследвания, че ще бъдат взети предвид обоснованите предложения на гражданите и че едновременно ще бъдат въведени работещи компенсаторни мерки.

Ако съдът "остави нещата такива, каквито са" Трайчо Трайков пише, че е подготвен доклад до СОС  за преминаването на 105-те места от платения паркинг до Националния стадион към синята зона, където да могат да паркират и хората от подзона 2. Също от подзона 2 да може да се паркира двустранно по бул. "Витоша", а не само по източната част.

Готви се и доклад за промяната на времетраенето и цените на зоните за платено паркиране в центъра, с приоритет за живущите в непосредствена близост. 

Трайков също коментира, че е поискал да се проектира подземен паркинг в района на кръстовището на ул. "Гурко" и бул. "Васил Левски", за което е необходимо съответното финансиране от СО.

Иван Таков иска да спре ремонта и реорганизацията на движението на бул. "Патриарх Евтимий"

Иван Таков иска да спре ремонта и реорганизацията на движението на бул. "Патриарх Евтимий"

"Соня София" твърди, че проектът за реорганизация на движението е законосъобразен