За пореден път сме свидетели как държавна институция се използва за политически цели, вместо да решава проблемите на хората. Така коментира кметът на София Васил Терзиев във "Фейсбук" обвиненията от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) към Столична община за бавене на разрешаването на проблема с поддръжката на Софийския околовръстен път, за риск от въвеждане на винетки там и за натрупани задължения от стотици хиляди лева.

Градоначалникът заявява, че във вчерашното изявление на пътната агенция са смесени три теми, които са представени по манипулативен начин за всяване на объркване и страх у хората.

Той отбелязва, че с решение на Министерския съвет (МС) от 2020 г. коментираната част от републиканската мрежа е извадена от обхвата на пътищата, за който трябва да се плаща винетка и за Софийския околовръстен път не е необходима такава.

Терзиев посочва още, че за 2024 г. има сключено споразумение между Столичната община и АПИ за поддръжка на републиканските пътища на територията на общината, като такова предстои да бъде подписано и за следващата година - 2025 г., както се прави ежегодно.

АПИ иска Столична община да се заеме с надлеза към Бояна

АПИ иска Столична община да се заеме с надлеза към Бояна

Агенцията изразява готовност да помогне, като разработи и одобри временна организация на движението

За проблема с укрепването на моста на бул. "България" и Околовръстния път той изтъква, че съоръжението е собственост на АПИ. Терзиев уверява, че Столична община изпълнява своята част от споразумението с пътната агенция за поддръжка на републиканската пътна мрежа на територията на общината. Той отбелязва, че в тази връзка е възложено обследване на мостовото съоръжение. "Обследването, извършено от екип инженери от УАСГ, дава ясни препоръки, че трябва да се направи основен ремонт на съоръжението", пише Васил Терзиев. Той заявява, че докато АПИ отказва да признае отговорността си за ремонта, общината е предприела аварийни действия за подпиране на мостовото съоръжение. "Безопасността на хората е основен приоритет и с нея няма да бъде направен компромис. След като бъде осигурена безопасността, ще бъде пуснато и движението", посочва кметът. Той обяснява, че главният архитект на София е издал протокол по чл. 195 и чл. 196 от Закона за устройство на територията, който посочва обекта като авариен и дава възможност на Столичната община да започне работа.

"Когато държавата не е на мястото си, Столична община е там, за да решава проблемите", коментира още Терзиев.