Неделна политическа разходка на жълтите павета, гарнирана с псувни, политически обвинения и експерименти. Кметът на София Йорданка Фандъкова и регионалният министър Иван Шишков се срещнаха пред НС на инспекция за ремонта на жълтите павета, които са културно богатство за столицата.
Тази им среща събра обаче и народни представители от ПП, общински съветници от ГЕРБ, ДБ и Спаси София, както и строителите на обекта. Борис Бонев се опита да подари на кмета Фандъкова Наръчник на павьора. Тя пък му обясни, че кметът не нареждал павета. Председателят на СОС пък го захапа, че не е управлявал нищо освен собствената си кола, подарена от майка му. Методи Лалов помоли Фандъкова до края на мандата си на градоначалник на столицата нищо да не пипа. И без това малко оставало.
Но как започна всичко...Министър Шишков и Фандъкова се срещнаха. Нека да разговаряме професионално, предложи тя и попита каква е целта на инспекцията. Два дни градоначалникът го търсила, за да се изяснят, защото Иван Шишков искал да се затвори движението. Виждам, че вие се опитвате да ръководите разговора , може би така сте свикнали с мен, отговори той. А целта на срещата била да се уточни технологията за редене на паветата. В МРРБ не получили отговор каква ще е технологията. Разбраха се, че движението няма да се спира. А министърът попита кога ще бъде отстранен проблемът. МРРБ иска да помогне, подчерта Шишков и атакува кметицата за ремонта на Граф Игнатиев.
Фандъкова не му се даде и оспори, че там имало големи проблеми. Искаме да уточним ясни срокове, заяви министърът като според него е изпуснат моментът на празниците, когато времето е било хубаво и столицата не е била толкова натоварена. Сроковете до момента не били спазени от страна на СО. Паветата бяха наредени безобразни, отчете кметът. Повече няма да допусна експерименти с жълтите павета на място, закани се тя. Затова е създаден експертен съвет. Той ще даде отговор по каква технология ще се редят паветата. Ще се прави експеримент на тестов участък на площадка, където се съхраняват паветата. Нито един лев не е платен за пренареждането.
Източник: БГНЕС
Тук в разговора се включи общинският съветник Методи Лалов и попита защо предварително не е уточнена технологията на редене на паветата. С вас ще си продължим предизборните и политически дебати, когато му дойде времето, отговори му Фандъкова като предпочете да разговаря с Иван Шишков. Стана ясно, че като е готов тестовият участък ще има нова съвместна инспекция. Дойдоха ви защитниците от общинския съвет, информира я Лалов, визирайки общинари от ГЕРБ.
Йорданка Фандъкова отново го помоли друг път да продължат политическите дебати. Регионалният министър заяви, че иска да помогне. Строителят на участъка обясни, че нямало пътна основа. Оказа се, че се прилагала технология за ненатоварено движение. До 18 януари се очаква смола за новата технология. Тя обаче изисква определена температура. През цялото време се е работило , каза Фандъкова.
Шишков предположи, че наистина проблем ще е технологията и похвали СО, че прави анализ. Стана ясно, че първите резултати от тестовете са обещаващи. Но предстоящото застудяване може да отложи затварянето на тази кървяща рана, както определи проблема строителният министър. Все още не е ясно кога ще започне фактическото пренареждане на паветата. Шишков поиска до 10 дни да има яснота за технологията. Йорданка Фандъкова каза, че когато има резултати да му се обади и настоя да се срещнат. Иначе бяха обсъдени и други проекти на СО и подкрепата на МРРБ. Борис Бонев поиска да й зададе въпрос. Кога ще бъде хубаво и кога ще бъде готово?, недоумява той.
Бонев представи становище за жълтите павета. Не бяхме чути, констатира общинският съветник, който не приема оправданията за външни сили. Той иска поемане на отговорност и обвини ГЕРБ в неможене. Панаири, панаири, песента на Лили Иванова, чу се глас от събралото се множество да наблюдава инспекцията. Разходката потегли. До БАН шофьор отвори прозореца на колата си и отправи звучна псувня по инспектиращите. Малко по-късно Методи Лалов обвини Иван Шишков, че разводнявал разговора от същинския проблем. Борис Бонев догони кметицата, за да й даде наръчник на павьора. Така с известен политически шум неделната разходка приключи с очакване поредният експеримент да се окаже успешен...за паветата и София.
venelin-ivanov
на 08.01.2023 в 20:23:56 #2НИКОЙ НЕ ИСКА ДА РАЗБЕРЕ И ДА ВЗЕМЕ РЕШЕНИЕ, ДА ЗАБРАНИ ТРАФИКА ВЪРХУ ЖЪЛТИТЕ ПАВЕТА, КОЙТО СА ЗАЩИТЕНИ КАТО КУЛТУРНА ЦЕННОСТ. Ако движенито по тях стане пешеходна зона, само така ще се запазят
_SMITH_
на 08.01.2023 в 17:40:26 #1А от всичките тези безделници и бездарници, който загубиха половин час от неделята си за да си правят политически сценки, дали поне един си зададе въпроса: Това настилка за автомобилен път ли е или за каруци и пешеходци? Защото без да съм тесен специалист съм абсолютно сигурен, че тази настилка не отговаря на нито едно съвременно изискване за безопасност. Който някога е управлявал автомобил/мотоциклет/велосипед по тази "пътна" настилка в дъждовно или студено време знае какво имам предвид. Още 1000 пъти да разредят и наредят тези безмислени и не особено красиви павета - резултатът ще е същия. Защото за всички тези плужеци от снимката първата и най-важна точка от денят им е лапането, след това политическият и журналистически ПР, по-назад е мисленето и всички останали дребнотемия.