Дългогодишната идея на Столична община за "Зелен ринг", представляващ прешеходна и велосипедна алея, окръжаваща София, бе отново повдигната на импровизирано събитие в бар, намиращ се в т.нар. Кучешки парк. Новина по същество на събитието нямаше, а концепцията бе отново представена.

Концепцията включва подробни урбанистични анализи и план за действие за трансформирането на трасе от 30 км. неизползвани терени в София, които минават по неактивни жп трасета, по протежението на реки, покрай изоставени инфраструктурни обекти, производствени и жилищни територии и паркове. Въпросният Зелен ринг ще затвори кръг, свързващ 30 столични квартала - "Западен парк", "Разсадника", "Красна поляна", "Сердика", Центъра, Зона Б5, зоната около Руски паметник, "Лагера", "Красно село", "Хиподрума", "Белите брези", "Стрелбище", "Борово", "Гоце Делчев", "Хладилника", "Изток", "Изгрев", "Дианабад", "Гео Милев" , "Христо Смирненски", "Слатина", "Христо Ботев", "Сухата река", "Хаджи Димитър", "Левски", "Орландовци", "Бенковски", "Лев Толстой", "Надежда", "Захарна фабрика", "Света Троица" и "Гевгелийски/Илинден".

Стара железопътна линия става велосипедна алея в паркова среда

Стара железопътна линия става велосипедна алея в паркова среда

Това обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова

"Имам добра новина", каза в краткото си обръщение кметът Йорданка Фандъкова. Каква е въпросната новина - че има развитие по казуса с подробния устройствен план (ПУП) на София, като след дългогодишни битки в съдебна зала магистратите вече са дали "зелена светлина" на проекта. Апропо, развитието по въпроса с ПУП на столицата коментира още преди две седмици регионалният министър Иван Шишков във връзка с изграждането на новата Национална детска болница. 

"Надявам се на следващата сесия на Столичния общински съвет да има решение, с което да реализираме тези проекти", каза Фандъкова. Тя изказа и благодарности към служебния транспортен министър Христо Алексиев, който уверил, че в най-бързи срокове ще предостави държавните терени по трасето (бивши жп линии, собственост на НКЖИ, чиито принципал е транспортното министерство - бел.ред.) на Столична община

Кога ще се случи иначе иновативната идея - неясно, предстояли още "поредица от стъпки".

"От начало мислих, че тази идея ще е много лесна. Когато станах главен архитект идеята ми беше, че трябва да изпълним трасето от гара "Пионер" до "Слатина", виждаше ми се лесна и проста задача. Но на всяка крачка срещахме препъникамъни. Но въпреки всичко се видя, че когато имаме концепция за такава генерална идея, то този проект може с общи усилия да се случи. (...) Предстоят ни още поредица от стъпки", добави на свой ред главният архитект Здравко Здравков.

Снимка 595787

Източник: пресцентър СО