Платени социологически проучвания или как парите определят "предварителните нагласи". Ето основните частни изследователски компании, които се занимават със социологически изследвания:

Снимка 589087
Снимка 589086

Парадоксът при социологическите изследвания преди политически избори е, че частни компании изследват обществени нагласи, за които получават възнаграждение от частен поръчител, а резултатите от тези изследвания се разпространяват от частните медии в публичния сектор като достоверни?! WTF???

Колко могат да бъдат достоверни, след като частните социологически агенции зависят пряко от печалбата, а не от достоверността на изследването.

И основният въпрос:

Ще повтори ли поръчител на социологическо изследване, ако не е доволен от резултата и колко време ще просъществува агенция без печалба, ако резултатите не задоволяват интересите на клиента?

А клиентите са предимно политически партии и рядко частни медии. Както и клиент - политическа партия, но обявена от агенциите като поръчка от частна медия.

Само за информация: На последните избори, гласувалите за партии под 1% са над 4% от действителните гласове, а за настоящите избори социологическите изследвания дават 2% за "други"!

Излишно е да коментираме реалните изборни резултати и тези на социологическите изследвания преди вота.

Те бързо се забравят!

Изводът е, че на частни компании, изследващи политически нагласи за вот в публичния сектор, резултатите зависят пряко от интересите на поръчителя. Затова и на тези социологически изследвания трябва да се гледа като на платена публикация в политическа кампания.

Който плаща, той поръчва социологическата музика!

ПП Глас Народен е за забрана на социологически проучвания, свързани с политически нагласи, по време на 30 дневната политическа кампания преди избори. В останалото време трябва задължително да се упоменава поръчителят на социологическото изследване, свързано с политически нагласи на обществения вот.