По отношение на актуалния въпрос за коланите в превозните средства данните от изледване на "Галъп интернешънъл" през септември сочат, че 75% от българите приемат, че те действително помагат за безопасността.

66% пък подкрепят коланите да станат ефективно задължителни в междуградските автобуси.

Снимка 378297

Източник: Галъп интернешънъл

 

Снимка 378291

Източник: Галъп интернешънъл

63% от българите смятат, че образованието в училищата в България в последните години върви към по-лошо.

Резултатите са по-неблагоприятни в сравнение с аналогично изследване преди няколко години.

На въпрос за посоката за развитие на образованието към по-добро или по-лошо 16% от интервюираните дават положителен отговор. За сметка на това, негативният дял е 63%, а 21% не могат да преценят.

През 2012 г., в аналогично запитване 23% са отговорили позитивно на този въпрос, а 48% негативно.

За 6 години процентът отговорили "към по-лошо" е нараснал с 15 пункта, а "към по-добро" е спаднал със 7. Съпоставката показва задълбочаване на негативното отношение на българите към системата на образованието.

Проучването показва, че по-оптимистично настроени - и през 2012 г., и сега - са младите и хората с по-висок образователен статус. Сред най-възрастните преобладават песимистичните оценки.

Снимка 378295

Източник: Галъп интернешънъл

На въпрос "Ако зависи от Вас да препоръчате на кандидат-студенти къде да следват висше образование, какво бихте препоръчали?", през 2018 г. 41% отговарят "да следват в чужбина". 38% отговарят "да следват в България".

Данните изглеждат сходни и по-неблагоприятни за българското висше образование спрямо тези от 2012 г.

По-младите и по-образовани изказват предпочитания към обучението в чужбина, за разлика от по-възрастните, които смятат, че кандидат-студентите трябва да продължат висшето си образование в България.

Според "Галъп интернешънъл" негативното отношение се дължи не на работата на учители и преподаватели, колкото на цялостното усещане за неадекватна работа на политиците.

Снимка 378296

Източник: Галъп интернешънъл

След спор, депутатите приеха коланите в автобусите
Обновена

След спор, депутатите приеха коланите в автобусите

Въвеждат глоби за автобуси и превозвачи, които не са оборудвани

Припомняме, споровете за това дали да се въведе задължение за автобусните превозвачи да оборудват превозните средства с колани започнаха още след първата тежка катастрофа с автобус тази година - на 13 април пострадалите в жестоката катастрофа на магистрала "Тракия" загиналите бяха шестима, а 22 бяха ранени. Споровете се възобновиха и когато на 23 май на входа на София ТИР с турска регистрация удари отзад автобус на градския транспорт по линията Лозен - София.

На 25 август пък автобус катастрофира в Искърското дефиле и загинаха 17 души, а 21 бяха ранени.

Регионалната комисия прие текст за задължителни колани в автобусите

Регионалната комисия прие текст за задължителни колани в автобусите

За превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE