Депутатите задължиха автобусите да имат задължително обезопасителни колани за пътниците. Регионална комисия прие текст в закона за движение по пътищата. От 11 часа до момента ресорната комисия работи по приемането на текстовете.

Депутатите приеха текст, с който задължават превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE да се оборудват с видеорегистратор и обезопасителни колани.
Предложенията за обезопасителните колани и видеорегистраторите са внесени между първо и второ четене от депутатите от ГЕРБ Станислав Иванов и Александър Ненков.

Предвидени са солидни глоби за нарушителите. С глоба или с имуществена санкция 3000 лв. ще се наказва лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с обезопасителни колани и то не е оборудвано или не е спазен установеният ред за това.
Със същата санкция се наказва и лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с видеорегистратор и то не е оборудвано.

Наказва се с глоба или с имуществена санкция 1500 лв. превозвач, който не спазва изискванията за съхранение на записите от видеорегистраторите на моторните превозни средства.

В мотивите към предложението се посочва, че към сега действащата нормативна уредба, в Закона за движението по пътищата e предвидено пътниците и водачът да използват обезопасителни колани в превозните средства, които са оборудвани с такива.

Създават Национално тол управление за контрол на пътните такси

Създават Национално тол управление за контрол на пътните такси

Регионалната комисия в НС прие проекта за тол система

Припомняме, споровете за това дали да се въведе задължение за автобусните превозвачи да оборудват превозните средства с колани започнаха още след първата тежка катастрофа с автобус тази година - на 13 април пострадалите в жестоката катастрофа на магистрала "Тракия" загиналите бяха шестима, а 22 бяха ранени. Споровете се възобновиха и когато на 23 май на входа на София ТИР с турска регистрация удари отзад автобус на градския транспорт по линията Лозен - София.
На 25 август пък автобус катастрофира в Искърското дефиле и загинаха 17 души, а 21 бяха ранени.

Моторни превозни средства от тази категория са от 8 пътници плюс водача нагоре:

категория D са моторни превозни средства, проектирани и конструирани за превоз на повече от 8 пътници плюс водача;

категория DE е състав от превозни средства, при които теглещото превозно средство е от категория D, и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;

категория D1 са моторни превозни средства, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 16 пътници плюс водача и с максимална дължина от 8 м;

категория D1E е състав от превозни средства с теглещо превозно средство от категория D1 и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг.