"В навечерието на най-светлите празници потребителската еуфория надделява над хладнокръвното отношение към пазаруването. За това трябва да внимаваме, да гледаме цените и винаги, когато нещо не е ясно да питаме и когато нещо се обърка, да сигнализираме в Комисията за защита на потребителите."

Това заяви председателят на Комисията по защита на потребителите Димитър Маргаритов пред News.bg за голямото пазаруване за коледните и новогодишните празници.

Той призова за разумно пазаруване, като хората трябва да внимават не бъдат подведени от изглеждащи много добри и атрактивни оферти, а всъщност да се окаже, че ще си купят нещо на цената, която са можели да си купят преди, а дори и по-скъпо. Важно е да се прави съпоставка на цените, когато хората пазаруват в интернет и да се търси стойностното изражение, а не толкова процентът, защото понякога зад процента стои невярна информация, каза Маргаритов.

Той уточни, че дори и да има нещо написано, то може да не е вярно или пък да се нуждае от допълнително уточнение, затова трябва да се пита и да се търси насреща прекият контакт. Това ще даде отговор на въпроса дали е реална офертата и нейната стойност и параметри от гледна точка на хубавата картинка с хубавия изглед към планината, а на паркинга, който е пред хотела.

"Сега виждаме една много приятна изненада - преди няколко дни падна много хубав сняг, курортите отвориха, зимният сезон се очертава да започне много добре и повечето хора са решили в последния момент да запазят почивка за празничните дни или за след това, ако няма места по празниците. Тук е моментът да обърнем внимание, че не винаги примамливите оферти са точно такива каквито изглежда. Заради това съветваме да се търси контакт с този, който предоставя офертата, да се задават въпроси към него", посъветва Маргаритов.

анкета

Ще пътувате ли по празниците?

Виж резултати

Естествено, в чужбина 10.4%

Ще подкрепя родния туризъм 6.3%

Да, но у нас и при роднини 19.3%

Не, няма да рискувам с Омикрон 23.4%

Откъде пари и за това? 40.6%

Той посочи, че има редица електронни магазини или такива, които се опитват да имитират електронни магазини и е доста трудно, когато възникне проблем, да бъдат издирени техните собственици и администратори. Маргаритов съветва хората, когато пазаруват онлайн, да проверяват къде е регистриран електронният магазин, независимо, че може да притежава в наименованието си типични окончания, валидни за страни от ЕС.

Маргаритов призова хората да внимават, когато пазаруват от платформи, в които е ясно, че насреща не стои търговец, а физическо лице, което продава свои вещи. Ако възникне някакъв проблем впоследствие, дори и да се открие човекът, невинаги може би ще останат потребителите удовлетворени от развитието на нещата, каза той.

Маргаритов поясни, че когато се говори за търговия в интернет, потребителите могат да върнат закупената стока в 14-дневен срок от тяхното получаване - това важи за битова техника, дрехи, обувки, козметика. Тук е важно да се посочи, че при пазаруването през интернет в рамките на гаранционния срок, когато стоката даде дефект, тя може да бъде върната при търговеца, който вече да я ремонтира, замени или върне парите, категоричен бе Димитър Маргаритов.

Мобилните оператори вдигат цените след Нова година, КЗП започна проверка

Мобилните оператори вдигат цените след Нова година, КЗП започна проверка

Проверява се дали планираните промени съответстват на клаузите в договорите