"В навечерието на най-светлите празници потребителската еуфория надделява над хладнокръвното отношение към пазаруването. За това трябва да внимаваме, да гледаме цените и винаги, когато нещо не е ясно да питаме и когато нещо се обърка, да сигнализираме в Комисията за защита на потребителите."
Това заяви председателят на Комисията по защита на потребителите Димитър Маргаритов пред News.bg за голямото пазаруване за коледните и новогодишните празници.
Той призова за разумно пазаруване, като хората трябва да внимават не бъдат подведени от изглеждащи много добри и атрактивни оферти, а всъщност да се окаже, че ще си купят нещо на цената, която са можели да си купят преди, а дори и по-скъпо. Важно е да се прави съпоставка на цените, когато хората пазаруват в интернет и да се търси стойностното изражение, а не толкова процентът, защото понякога зад процента стои невярна информация, каза Маргаритов.
Той уточни, че дори и да има нещо написано, то може да не е вярно или пък да се нуждае от допълнително уточнение, затова трябва да се пита и да се търси насреща прекият контакт. Това ще даде отговор на въпроса дали е реална офертата и нейната стойност и параметри от гледна точка на хубавата картинка с хубавия изглед към планината, а на паркинга, който е пред хотела.
"Сега виждаме една много приятна изненада - преди няколко дни падна много хубав сняг, курортите отвориха, зимният сезон се очертава да започне много добре и повечето хора са решили в последния момент да запазят почивка за празничните дни или за след това, ако няма места по празниците. Тук е моментът да обърнем внимание, че не винаги примамливите оферти са точно такива каквито изглежда. Заради това съветваме да се търси контакт с този, който предоставя офертата, да се задават въпроси към него", посъветва Маргаритов.
анкета
Ще пътувате ли по празниците?
Естествено, в чужбина 10.4%
Ще подкрепя родния туризъм 6.3%
Да, но у нас и при роднини 19.3%
Не, няма да рискувам с Омикрон 23.4%
Откъде пари и за това? 40.6%
Той посочи, че има редица електронни магазини или такива, които се опитват да имитират електронни магазини и е доста трудно, когато възникне проблем, да бъдат издирени техните собственици и администратори. Маргаритов съветва хората, когато пазаруват онлайн, да проверяват къде е регистриран електронният магазин, независимо, че може да притежава в наименованието си типични окончания, валидни за страни от ЕС.
Маргаритов призова хората да внимават, когато пазаруват от платформи, в които е ясно, че насреща не стои търговец, а физическо лице, което продава свои вещи. Ако възникне някакъв проблем впоследствие, дори и да се открие човекът, невинаги може би ще останат потребителите удовлетворени от развитието на нещата, каза той.
Маргаритов поясни, че когато се говори за търговия в интернет, потребителите могат да върнат закупената стока в 14-дневен срок от тяхното получаване - това важи за битова техника, дрехи, обувки, козметика. Тук е важно да се посочи, че при пазаруването през интернет в рамките на гаранционния срок, когато стоката даде дефект, тя може да бъде върната при търговеца, който вече да я ремонтира, замени или върне парите, категоричен бе Димитър Маргаритов.