Две са основните версии за катастрофата с автомобил на НСО край Аксаково, при която загина един човек, а друг бе ранен тежко. Това са превишена скорост и намалена видимост. Това заяви в ефира на Нова телевизия Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП).

Според него има няколко предпоставки този инцидент да се случи. Той посочи, че колата на НСО е с тегло около 3 тона, а другия автомобил тежи 1400 кг. По думите му изчисленията на ЕЦТП показват, че удара е бил с не по-малко от 130 км/ч.

Желязков поясни, че линията на видимост на пътния участък, се скрива от няколко пътни знака. Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Предвид ударът, който се е случил, автомобилът се е движел над позволеното, добави той.

Експертът допълни, че ограничението на скоростта в района на инцидента е 90 км. Според него, ако колата на НСО се е движела с 90 км/ч, то ударът нямало да е толкова сериозен. Автомобилът на НСО е бил технически изправен, а другата кола е била със стари зимни гуми, каза още той.

Припомняме, че преди седмица кола на НСО, возеща съпредседателят на ПП Кирил Петков, предизвика катастрофа край Аксаково. При инцидента загина водачът на ударения автомобил. Според Института за пътна безопасност колата на НСО се е движела с превишена скорост. Прокуратурата извърши два огледа на превозните средства, участвали в пътното произшествие.

Защо се асфалтира мястото на катастрофата с НСО, пита Главчев
Обновена

Защо се асфалтира мястото на катастрофата с НСО, пита Главчев

Двама началници в Областно пътно управление - Варна са отстранени от работа