Институтът за пътна безопасност изследва пътната обстановка на мястото на катастрофата с автомобил на НСО, возещ Кирил Петков.
Анализът е направен чрез Гугъл Мапс.
Според предварителните данни катастрофата се е случила на входа на Варна откъм Аксаково, където ул. "Добруджа" се пресича с път 29, непосредствено до Автомивка "Трафик". По снимките ясно се различават същите табели и указателни знаци.
ИПБ отбеляза, че от страната на ул."Добруджа" действително има знак "Стоп", който задължително трябва да се спази от водачите поради големия трафик по другия път, който няма разделителна линия.
На това място път 29 представлява десен завой със сравнително голям диаметър около 400-600 м. Независимо от това обаче завоят е толкова остър, че при движението на колите към Варна първата възможност на водачите да видят спряла кола на знака "Стоп" е на около 140 м от кръстовището. Там има буйна растителност, табели и крив път, отчитат от Института.
Те изчисляват, че разстоянието от 130 м може да е достатъчно да се спре, ако се кара с 60 км/ч, но ще е крайно недостъпно при скорост над 100 км/ч.
От Института отбелязват и че освен че завоят е десен и не осигурява добра видимост, там има и няколко големи табели и дървета, които допълнително затрудняват видимостта между двамата водачи. Според тях е възможно пострадалият водач да е спрял на знак "Стоп", да е изчакал и когато е тръгнал, да не е видял изобщо друга кола отляво. За 2-4 секунди колкото ще отнеме на един автомобил от спряло положение да навлезе в платното, една кола с 60 км/ч би изминала 50 на метра, но една кола движеща се над 110-120 км/ч, би изминала над 100м, т.е. практически е почти невъзможно да се спре и да се избегне катастрофа, обобщава ИПБ.
Според експертите по тази причина там трябва да има ограничение от 50-60 км/ч, защото дори всеки един шофьор по ул. "Добруджа" да спира на знака "Стоп", то ако друг автомобил се движи с над 90 км/ч, е много голяма вероятността твърде късно да види навлизащ в платното откъм път 29.
От ИПБ уточняват, че компетентните органи ще трябва да изяснят детайлите около катастрофата, но предупреждават други шофьори, че дори спирането на знак "Стоп" невинаги е гаранция за безопасност. При остър завой и малка видимост, винаги се рискува някой отнякъде да изскочи в последния момент, изтъкват те.
"Според всички анализи, от вида на смачканите автомобили става ясно, че скоростта е била голяма. Ако това е така, за къде точно са бързали Кирил Петков и компания и защо не са попречили на шофьора да кара неразумно бързо?", питат още от ИПБ.
MyH4o
на 21.05.2024 в 18:03:24 #8Веднъж-дваж съм имал "взимане-даване" с "юнаците" от НСО. Кортежът на Софиянски от две тежки лимузини едва не ни отнесе близо до Каварна. Поне със 150 км/ч караха, по осовата линия на обикновен двулентов път, а другите участници в движението просто се "спасяваха" в канавките. Другата ми подобна среща бе в района на Дупница, отново по главния път (тогава още не-магистрала) София - Кулата... много подобни обстоятелства, що се отнася до траектория и скорост на движение. С две думи - НСО са богове, и за тях законите за движение по пътищата не важат. Точно така е станало и в Аксаково. Човекът спира, поглежда и тръгва. "Юнаците" летят с около 120-150 км/ч, и в момента на забелязването имат около секунда за реакция. Това обяснява и липсата на спурачен път. С други думи, НСО са 100% виновни, и държавата трябва да се погрижи за последствията. За вакханалията по пътищата какво да говорим... когато на най-високо ниво се дава такъв пример
paqka
на 21.05.2024 в 15:16:19 #7Киро убиеца не харесва тази статия
ТT
на 20.05.2024 в 11:36:17 #6Ето мястото на катастрофата: https://www.google.bg/maps/@43.2687101,27.8178559,3a,75y,312.84h,95.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYXOQzQN1-FCxdkDvWukHJA!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg&entry=ttu Загиналият е излизал оттам, където чакат за навлизане червеното Рено и сивия Мерцедес. Автомобилът на НСО е карал към Варна от Добрич (може да видите по табелата срещу чакащите коли за посоките).
boris-todorov-k34z2Onc
на 18.05.2024 в 19:26:36 #5Само едно не разбирам. Защо правят хората на луди. Ако джипа е кара с над 100 км, колата която е ударена странично да е станала на плескун, а на возещите се в джипа да да им се откъснали главите. Няма следи от спирачки на джипа и при 100 км в час двете коли да са се разпаднали....
знайко
на 18.05.2024 в 16:15:06 #4Кирчо е бил 10 месеца премиер и за това сега 4 години трябва НСО да му слогува!?!?! И ако той има някакво нелогично право да ползва служебен автомобил какво право на товахимат другите политически мърши които са били с него? И до кога НСО ще си измисля без никакъв повод и контрол някакви поводи за т.нар. специален режим на шофиране?
NaskoZashtoto
на 18.05.2024 в 14:04:09 #3Какъв вход на Варна?! В интервюто на военния прокурор ясно се казва, че катастрофата е на входа на Аксаково! И на снимките с потрошените коли от мястото ясно се вижда табелата с името на населеното място - Аксаково. Тез тъй наречени експерти или са слепи, глухи и тежко тъпи, или се опитват да ни излъжат.
dyado-yotso
на 18.05.2024 в 11:41:24 #2#3 100%. И защо не се коментира, че там очевидно няма ограничение - а очевидно или трябва да има, както и да не се допуска кръстовище след остър завой с ограничена видимост. Истината е, че пътната ни инфраструктура е често недомислена и създава предпоставки за подобни фатални инциденти. Това не го пиша, за да оневиня който и да е от двамата шофьори, а за да обърна внимание, че трябва да се регулира инфраструктурата така, че да не води до високи рискове при общо взето нормално движение.
ce
на 18.05.2024 в 11:33:41 #1В колата шофьорът е шеф ако бяха професионалисти щяха да карат по правилата А те са гаменчета дето са фанали господ за шлифера