Фирма получи акт за липсваща винетка, въпреки че е закупила такава, информира БНР.
На 29 март "М-Бус" закупува 26 електронни винетки, за което заплащат над 2 200 лв. и получават обратен e-mail, че попупката е осъществена, а парите са изтеглени от сметката им.
Проверка в банковите им извлечения показала, че в същия ден е направен изходящ бюджетен превод за посочената сума от "М-БУС" към Национално тол управление.
На 1 април ТОЛ - полиция спира техен автобус между Каблешково и Ахелой по линията Бургас - Слънчев бряг и констатира, че няма платена винетка.
Обяснението им обаче било, че в тол системата няма отчетено плащане.
По думите на управителят Румен Христов от фирмата имат няколко варианта.
Единият е да платят глоба по съставения акт, макар вече да са заплатили за винетка, а другият да си търсят правата по съдебен път.
"Подобни пропуски в тол системата затрудняват нашата работа и създават неудобство за пътниците. Не ни се струва редно да заплащаме за услуга, а след това да бъдем санкционирани, заради чужди грешки", поясни Христов.
Пред общественото радио той допълва още, че на 2 април са уведомени, че имат активирана винетка. Валидността на винетката не била до 2 май, а до 30 април, което според управителят доказва правотата им, че са имали платена винетка в деня на проверката.
Фирмата е изпратила възражение до АПИ, като настояват проблемът да бъде изчистен, защото могат да бъдат санкционирани стотици изрядни компании.