Емисиите на ЕС от международен въздушен транспорт се увеличават по-бързо от всеки друг сектор. Това нарастване заплашва да ограничи напредъка на ЕС със съкращаването на общите емисии на парникови газове.
Включването на гражданската авиация в схемата за търговия с емисии е ефективен начин за сектора да контролира своите емисии по отношение на разходите, а освен това осъществява подход, приет от Международната организация за гражданска авиация (ICAO).
Предложената директива ще покрива емисии от полетите в рамките на ЕС от 2011 г. нататък, както и всички полети от и към летища на ЕС от 2012 г. Ще бъдат включени едновременно чужди оператори и оператори на ЕС. Както и индустриалните компании, които вече участват в схемата, авиолиниите ще могат да продават разрешеното количество в излишък, ако намалят емисиите си, и ще трябва да купуват допълнително разрешено количество, ако емисиите им нарастват.
Очаква се увеличаването на стойността на билетите в резултат на схемата да е в малки граници и значително по-ниско, в сравнение с увеличаването поради промяна в цената на горивото през следващите няколко години.
Авиацията трябва да направи своя принос към усилията ни за съкращаване на емисиите на парникови газове, заяви комисарят по околната среда Ставрос Димас. Европейската комисия ще продължи да работи с нашите международни партньори за популяризиране на целта за глобално споразумение в сферата на авиацията, допълни той . Внасянето на емисиите от авиацията в схемата за търговия с емисии на ЕС е добро решение от гледна точка на разходите, което е полезно за околната среда и засяга еднакво всички авиолинии, смята Димас