Заключващи дрегери в ученическите автобуси - това предлага вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов.
Във Фейсбук той разясни как се прилагат устройствата.
При откриване на алкохол в теста на шофьора дрегерът блокира превозното средство. Преди да стартира двигателя водачът трябва да даде проба.
Концентрацията на алкохол определя дали устройството ще освободи двигателя и автомобилът ще запали, обяснява с пост в социалните мрежи Караджов.
Всяка проба се документира и се съхранява в контролиращото устройство. Вградената памет може да побере различен брой тестове с детайли, като отказ от даване на изисквана проба; измерена алкохолна концентрация; стартиране и спиране на двигателя; проби с възможни опити за манипулиране на резултата.
Караджов посочва, че много държави вече са въвели задължително изискване за заключващ дрегер - например при осъдени за шофиране след употреба на алкохол шофьори.
Той отбелязва, че цените на дрегерите варират. На пазара могат да се намерят най-различни марки, като някои от тях струват 1500 евро, а други - 3500 евро. Инсталирането е от 150 до 300 евро.
Човешкото здраве и живот обаче нямат цена, изтъква министърът и допълва, че изследване на ЕК показва, че заключващият дрегер е от 40% до 95% по-ефективен от глобите или отнемането на книжката в предотвратяването на рецидивизма в карането след употреба на алкохол.
Той пояснява, че идеята е заключващият дрегер да стане задължителен за училищните автобуси, а след като се видят предимствата и евентуалните проблеми, може да се мисли и за по-широкото му прилагане.