"Топлофикация" е тема, с която се занимава всеки омбудсман, но в момента хаосът стигна върха. Това заяви пред Нова телевизия общественият защитник Диана Ковачева по повод неяснотите около изравнителните сметки за парно.
Тя посочи, че само вчера е изпратила 150 жалби към КЕВР за проверка.
Ковачева напомни, че срокът за обжалване на изравнителните сметки е удължен. По нейни думи обаче е тъжно, че се е получил подобен хаос, а още по-тъжно било, че хората не знаят какво точно плащат.
Омбудсманът изтъкна, че директорът на "Топлофикация София" лично е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.
Според нея твърдението на топлофикационното дружество, че се е случило "известно объркване", е несъответно на хилядите получени жалби. Не знам как така "Топлофикация" се обърква, при условие че работи с парите на хората, възмути се Ковачева.
Тя подчерта, че "Топлофикация" не предоставя фактури на своите клиенти, а извлечения. Човек не може да разбере съдържанието, защото информацията е в насипен вид и освен това е подвеждаща, обясни общественият защитник и напомни, че е изпратила препоръка до "Топлофикация" да организира информацията така, че да е разбираема и ясна.
Ковачева посочи, че директорът на топлофикационното дружество й обяснил, че от години е така и това е заложено в общите условия. Тя призна, че се е объркала чия е вината за неяснотите - дали на КЕВР или на "Топлофикация". Причината е, че общите условия се променят от енергийния регулатор, но по искане на "Топлофикация".
Относно внесения проект във връзка с правомощията на ЧСИ омбудсманът изрази притеснение, че не са достатъчно добре защитени правата на длъжниците.