Новият министър на културата Боил Банов коментира пред БТВ казуса с разрушената Фингова къща в центъра на столицата. "Къщата влиза в опазване на цялата зона, каквото и да правите там минава през съгласуване. Ние ще изискаме паметникът Двойната къща да бъде възстановен във вида, в който е бил", заяви той.
Собственик на имота е Кирил Киров известен и като Киро Японеца. Банов смята, че ще го накарат да възстанови разрушената къща с изисквания. Допълва, че са спазени всички законови процедури при отнемането на статута паметник на културата на Двойната къща.
"В Австрия, например, механизмите са простички - идват от министерството, правят проверка, отразяват състоянието, правят предписание. След 6 месеца идват втори път, ако няма започната работа - пак правят предписание. След още 6 месеца ако няма развитие, правят една бърза и кратка процедура по национализиране на сградите", коментира Банов.
Във връзка с предлаганите 100 хил. лв. подкуп на Стоянович, Банов коментира, че ако на него му се случи така, щял да се обади в прокуратурата и да чака да му кажат как да действа.
Във връзка с писменото поздравление към Криско за рожденият му ден, новият министър на културата коментира: "Исках много сериозно да либерализирам политиката на Министерството на културата през тези поздравителни адреси". Банов коментира, че не слушал такава музика и не е фен на Криско.
"Държа в работата си занапред да разкрепостя, да дам възможност на много хора, на много артисти да усетят, че макар и в малка степен, към всеки един от тях държавата има отношение", допълва Банов. "Министерството на културата трябва да се отвори и да стигне до всеки български артист. Това е един от проблемите му - досега работеше като затворена система"
Заради негативната реакция на неговия поздрав, той щял да прекрати изцяло традицията в изпращането на поздравителни адреси.
По отношение на средствата за култура, той коментира, че липсват около 95 млн. лв., които са необходими, за да може да се покрие минимума и да се извършват политики.
Банов декларира, че не просто ще работи за повече пари в културата, но ще защитава с ясни тези и параметри във връзка с необходимостта от по-голямо финансиране.