Звукът на рекламите, който в момента е по-силен от останалите предавания, ще бъде намален. За това се споразумяха днес рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги.

Страните в индустрията на телевизионната реклама приеха Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата.

„Прилагането на стандарта ще осигури изравняване на звука на отделните елементи в програмите на телевизиите, което отговаря непосредствено на зачестилите потребителски оплаквания от драстични разлики в звуковите нива на излъчваната в телевизионните програми реклама спрямо останалите програмни елементи", съобщaват от СЕМ.

Новият стандарт ще бъде въведен поетапно, като от 01 април 2013 г. комуникационните агенци - членове на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), ще прилагат правилата при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия.
Задължение на телевизионните оператори ще бъде въвеждането на ефективен контрол по спазването на изискванията на стандарта, като крайната дата за въвеждането на такъв контрол е 30 юни 2013 г.

Новият стандарт е разработен на основата на Препоръка № 128 на Европейския съюз по радиоразпръскване относно нормализирането на звука на програмите и допустимите максимални нива.