70% от високорисковите водачи на леки или лекотоварни автомобили са санкционирани, а 26% са участвали в пътнотранспортни произшествия. Това стана ясно при представянето на последния за тази година доклад от националния изследователски проект "Индекс за безопасно шофиране", съобщава БНР.
Основни рискови фактори при шофьорите на леки и лекотоварни автомобили са неспазването на ограниченията на скоростта и разсейването по време на шофиране.
Шофьорите и от двете групи признават, че между тях съществува агресия, на която често отвръщат, като са ставали участници в рискова ситуация, причинена от такива агресивни действия.
В София водачите са подложени на голямо напрежение, защото ежедневно има задръствания, тук много от приходящите водачи от околните градове също допринасят за създаването на такова напрежение, затова София остава в челните позиции с най-много рискови водачи, посочи Яна Спасова, мениджър на изследователски екип.
Според нея няма да има промяна в това отношение, докато не се направи нещо, което да стимулира използването на градския транспорт.