Кандидатите за шофьорска книжка ще взимат изпита си на автомобил, различен от този, на който са се обучавали. Това предвижда проект на Министерството на транспорта за промяна в реда за провеждане на шофьорските изпити.

Друга от промените в шофьорските курсове е, че ще има по-малко часове по теория и повече кормуване. За целите на изпита държавата ще купи автомобили, които ще оборудва с видеокамера и компютър.

Пред bTV бившият началник на КАТ Алекси Стратиев изрази мнение, че смяната на автомобила за изпита няма да доведе до по-добра подготовка на шофьорите. Той подчерта и че в момента също всеки, който се чувства неподготвен, може да получи допълнително часове.

Предлагат 42 часа практика за кандидат-шофьорите и 1000 лв. курс

Предлагат 42 часа практика за кандидат-шофьорите и 1000 лв. курс

Компетентни ли са в ИААА да предлагат проверка на умения с виртуални ситуации

Стратиев допусна и че шофьорските курсове може да поскъпнат. По негови думи младите шофьори са най-рискови не през първите една-две години, а през третата. Те придобиват самочувствие, че могат всичко на пътя и се стига до трагични инциденти, обясни той.

От своя страна председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов заяви, че до голяма степен вината за корупцията при шофьорските изпити и войната по пътищата е на самите тях.

Не само не учим учениците, а и даваме пари на тези, които изпитват, и тези убийци излизат на пътя, обобщи ситуацията той.

Иванов посочи, че до 30 март е трябвало да се създаде нова учебна документация за обучение на водачи на МПС. Въпреки че тя е била изработена от работна група, все още намаляването на часовете по теория и увеличаването на тези по практика не се е случило.

Докладът не може да стигне до министър и надали той го знае, обясни той.

Предлагат кандидат-шофьорите да се обучават и на магистрала

Предлагат кандидат-шофьорите да се обучават и на магистрала

Задължително шофиране в засилен трафик и при намалена видимост