"Как високоскоростната железопътна магистрала София - Солун за над 250 км/ч и истинска автомагистрала ще развият икономически устойчиво общините Симитли и Кресна?"
На този въпрос отговори инж. Румен Марков, управител на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" ООД, която е сред кандидатите за частен ЖП превозвач.
По време на пресконференция в БТА инж. Марков представи готовия проект за железопътна магистрала София-Солун и истинска автомагистрала в участъка Симитли-Кресна, както и превръщането им в икономическа зона. Въпросната компания е кандидат за частен жп превозвач.
Той посочи, че ако се изгради такава високоскоростна железопътна магистрала, около 20 евро ще струва билетът за пътуване от Централна гара-София до Солун за 1 час и 22 минути. От по-далечните гари ще се стига до Солун за около 2 часа и 15 минути.
"Ние полагаме усилия и ще полагаме още повече усилия. Това, което ни предлагат от АПИ е половинка от немагистрала и по-натам ще видим. Такъв подход няма никъде по света. Това, което ни предлагат ни напомня за "Витиня", а ние една "Витиня" вече си имаме", разкритикува специалистът.
Целта е първо да се изгради жп магистралата, която по думите на инженера нямало да пречи на автомагистралата.
Той защити проекта си, като изтъкна, че така ще се постигне по-голямо икономическо развитие на общините Симитли и Кресна. По нашия проект има много повече ползи за хората и за обществото, посочи инж. Марков. "В рамките на 12 месеца може да се приключи процедурата по околна среда и устройство на територията. Няма да имаме проблем в областта на екологията с нашия проект за железопътна магистрала и превръщането на Симитли и Кресна в икономическа зона за над 3000 нови работни места и създаването на привлекателен туристически център", подчерта инж. Румен Марков.
За да защити тезата си инженерът заяви, че в проекта на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" се предвижда изграждане на зона между Кресна и Струмяни за краткотраен отдих за търговско-обслужващи обекти. Няма нужда в Кресна да се прави нова площадка за тирове, посочи експертът. Изработен е проект за автоматизирана система, която да управлява движението от Симитли в посока Кресна и преминаване на автомобилния поток за 30 минути при задръстване. "Няма как да стане едно светофарче. Невежеството не трябва да се разпространява, защото води до катастрофи. Предвидени са 4 пасарелки и светофари", каза инж. Румен Марков.
Предвидени са и много производствени предприятия в посока Кулата за така наречената "икономическа зона", отбеляза още той. "Има основание да се направи един голям център, където пътуващите да могат да го ползват. Затова се предвиждат магазини, заведения, кооперативен пазар, за да може местните хора да си предлагат продукцията, паркинг, възможност за зареждане на електрическа енергия и работа", изброи Румен Марков.
Той е готов да се срещне с ръководителите на основните политически сили, които на първо, второ и трето място в Благоевградско, за да реализира проекта си.