Таксата, която ще е в диапазона 100 - 1 500 лева, ще зависи от това колко вредни емисии отделя автомобилът в атмосферата.
Тя е базирана на принципа "замърсителят плаща" и ще е по-висока за по-старите автомобили. Въвеждането й зависи от овладяването на ситуацията с цените на горивата.
"Ще бъде въведена в момента, когато това е възможно. Във всеки случай, не е нещо предстоящо и вероятно може би със следващия бюджетен период", каза Чавдар Георгиев.
Таксата ще е еднократна и ще се плаща при регистрирането на моторното превозно средство, а средствата ще се използват за подобряване качеството на атмосферния въздух в градовете.
"Средствата предимно и приоритетно ще се насочват към тези населени места, в които качеството на атмосферния въздух е нарушено от транспорта", обясни още Георгиев.
Парите ще бъдат влагани в подобряване на зелените системи, подмяна на двигателите на обществения транспорт и на горивните инсталации. Със средствата, които се събират в момента от еко-таксата при внос на автомобили, се финансира рециклирането на излезлите от употреба коли.
От Министерство на околната среда и водите отчетоха, че през миналата година в центровете за разкомплектоване са влезли над 23 400 излезли от употреба моторни превозни средства. Рециклирани са и 29% от отпадъците от отработени масла.
schumifan
на 02.06.2008 в 16:21:36 #9Снимка: Опел Клуб България
Gozilla
на 31.05.2008 в 14:18:56 #8а кой ще ми плаща на мен дето замърсителите там горе в парламента ме тровят откакто се помня?някога ще се заживее ли нормално в тази комунистическа опоскана кочина?
по тънката лайсна
на 31.05.2008 в 10:35:05 #7Добре би било да се има предвид малко повече западния модел. Ако държавата действително иска да се освободи от старите бракми, да стимулира притежателите на такива МПС като им плаща за да ги предават за претопяване. Освен това, нормално е екотаксата да бъде включена в цената на горивото. който кара повече, замърсява повече, следователно да плаща повече. Редно е и онези, които ползуват екологиччно чисто гориво да бъдат освободени от екотаксата, или налогът за тях да е минимилен.
по тънката лайсна
на 31.05.2008 в 10:15:19 #6В статията има противоречие. В началото пише, че таксата ще се плаща за всички МПС, а по-долу, че ще се плаща при регистрацията му.
Марат
на 30.05.2008 в 23:22:25 #5Да вземат по 10 ст. от всеки литър гориво за тази цел.Така, който кара повече и замърсява ще плаща и повече. Защо трябва да е на калпак?
Много Тъп
на 30.05.2008 в 22:39:17 #4И защо с пари от данъците, платени от мен ще оправят двигателите на ОБЩИНСКИТЕ коли? Значи те хем няма да плащат данък, хем безплатно ще бъдат ремонтирани, щото катализатори едва ли ще им сложат. Още един начин да прибират лесни пари, с които да си пълнят гушите. Колкото оправиха пътищата с парите от винетките, толкова ще оправят и въздуха
Worv
на 30.05.2008 в 22:02:28 #3Верно гилеми идиоти има в тая политика, ама мнооооо, големи. Ако изпълнят това което обещават, то в тая държава колище карат само избрани хора. То в БГ 70% от колите са над 10 г. Аидеееее, на велосипедите топли са неостанахааааааа.
azsum
на 30.05.2008 в 21:31:50 #2Пълни глупости ... Ако имам стар и вреден автомобил които използвам два пъти в месеца, ще плащам по-голяма такса от някой таксиметров шофьор който върти по-цял ден например
Herman
на 30.05.2008 в 21:17:14 #1Браво! Да бъдат премахнати и забранени всички бракми. И джипкаджиите (мутрите) да си плащат за глупоста. Във София не може да се диша от скапани автомобили.