Около 2,5 милиона лева са изразходвали партиите или коалициите в тази кампания, което е съизмеримо с предишната кампания за парламентарните избори. Това коментира Диана Ефтимова, изпълнителен директор на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), в ефира на БНР по повод кои медии са избирали партиите и колко са изразходвали за кампаниите си.
Ефтимова отчете, че тази година най-много средства е изразходвала партията "Възраждане" - 493 хил. лв.. На второ място се нарежда ПП-ДБ с 373 хил. лв. и на трето място е ИТН с 240 хил. лв., което е изненада, подчерта тя.
Любопитно е, че ДПС са на 22-ро място по изразходвани средства. Сключени са малко на брой договори, основно с онлайн издания, уточни Диана Ефтимова.
По традиция телевизиите са предпочитани за лансиране на предизборните послания, като тази година на първо място се нарежда "Евроком", следвана от БНТ, Нова телевизия и БТВ. Изпълнителният директор на ИРПС отчита, че БТВ и Нова телевизия са съобщили са сходни приходи - между 30-40 хил. лева.
Не е изненада, че и тази година десетина дни преди изборите партиите са изразходвали най-много средства - над 1 млн. лв. Във връзка с медийните пакети Ефтимова отбеляза, че около 1 700 000 лв. са изразходваните средства, предимно насочени към "Евроком" и БНТ.
Преподавателката по телевизионна журналистика във ФЖМК доц. Жана Попова също коментира предизборната кампания, като тя смята, че трябва да има журналистически предавания по време на кампанията. Сега има предавания с хронометър, в които няма журналистика, подчерта доцентът.
Според нея трябва да се промени изборният закон, свързан с медии. Странно е, че само в него е формулирано какво е онлайн медия, но не и в Закона за радио и телевизия, каза тя.
Относно това как може да се даде реална възможност за достъп на малките формации, Попова посочи, че на първо място трябва да отпадне делението на парламентарно представени и на други партии. Но политическите сили трябва да приемат, че вече няма големи партии, заключи преподавателят по телевизионна журналистика.