За празни витрини във фирмените магазини на "Ел Би Булгарикум" сигнализира бившето ръководство на дружеството.
То припомня, че по-рано тази седмица новият изпълнителен директор на "Ел Би Булгарикум" Владимир Русев и министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов обявиха, че ще има ново намаление на цените в обектите на фирмата.
Празните витрини обаче красноречиво говорели за "успехите" на новото ръководство и кампанията за намаление на цените.
От бившето ръководство отбелязват, че по повод проверките на КЗП в търговската мрежа икономическият министър е заявил, че едно от нарушенията е именно практиката на търговците да обявяват намаление на стоки, без да предвидят необходимите количества за продажба при обявените намаления. Във фирмените магазини на Ел Би тази практика е фрапантна, подчертават те.
Според тях празните витрини са доказателство, че новото ръководство е неспособно да управлява дружеството.
"Освен производител на млечни продукти, "Ел Би Булгарикум" е дружество от национален интерес, защото то съхранява национално богатство - банката с щамове на лактобацилус булгарикус, и държи лицензионните права за производство на млечни продукти с надпис "България" в чужбина. Да се даде управлението на това дружество в ръцете на неподготвен екип, е сериозен проблем, за който носят отговорност изпълнителният директор на ДКК Венцислав Димитров и министърът на икономиката и индстрията Никола Стоянов като представители на едноличния собственик на капитала в "Ел Би Булгарикум ЕАД", посочва се в позицията на бившето ръководство на дружеството.
Те посочват, че концепцията им е увеличане на производството на качествени млечни продукти с качествени суровини, закупени на конкурентни цени, за да може да се търси намаление на цените на крайната продукция едновременно с гарантирана доходност на дейността. В тази посока били предприети адекватни мерки от декември 2022 г., но сегашното ръководство показвало, че не може да продължи ефективно тази важна политика.
В становището се отбелязва, че са били предприети действия за разширяване на магазинната мрежа на Ел Би в страната. Според уволненото ръководство Ел Би може да направи собствена национална верига със "социални" магазини, в които да се предлагат български хранителни продукти с минимална печалба, защото основната мисия на държавното дружество била да работи за обществения интерес.