Пътната агенция и Столична община работят съвместно за изработването на идеен проект и осигуряване на финансиране за разширяване на Околовръстния път на София, съобщиха от АПИ.

Става дума за отсечката от квартал "Бъкстон" до началото на магистрала "Люлин", която в момента е доста тясна и не осигурява условия за бързото изнасяне на тежкия трафик.

Граждани от Владая, Горна баня и Княжево се надигнаха срещу задръстванията

Граждани от Владая, Горна баня и Княжево се надигнаха срещу задръстванията

Въпреки хвалбите на властта с новите пътища

От агенцията припомниха, че цялостната реализация на реконструкцията на Околовръстното от квартал "Младост" до магистрала "Люлин" се изпълнява от 2009 г. и проектът е сред приоритетните на АПИ. Тоест следва да се завърши до 2020 г.

Когато всичко бъде завършено, ще има добра връзка на Западна дъга и Северна скоростна тангента и магистралите "Тракия" и "Люлин", каза инж. Георги Златев, който е директор на "Поддържане на пътната инфраструктура" в пътната агенция.

Той обясни това по повод протеста на жители на квартал "Горна баня", които искат облекчаване на интензивния трафик на изхода на квартала им при Околовръстния път.

От АПИ очакват от Общината да им дадат окончателните решения на няколко пътни възли, за да се работи по въпросния участък, заради който има протести. След това ще започне реконструкцията и разширяването.

Тези възли са: при пресичането на Околовръстното с булевардите "Цар Борис III" и "Никола Петков" в посока "Горна баня", каза инж. Илиана Захариева, която е член на управителния съвет на АПИ.

С оглед на това, че трасето преминава през изключително градски територии и се засягат множество и сложни подземни и надземни инженерни инфраструктури, изработката на техническия проект отнема време, поясни Златев.

След създаването на идейния проект ще бъде пусната обществена поръчка и ще се намери изпълнител, добави още той.