"Системата винаги е връщала пари на ръка, особено в другите отоплителни сезони. Сега имаме и намаление на цената за дълъг период назад. Намалението на природната газ беше с около 40%, но беше за април. КЕВР определи цена за намаление на топлинната енергия от 1 юли до 31 март с около 11% надолу". Това обясни общественият посредник на ''Топлофикация - София'' Деян Дянков пред Bulgaria ON AIR.

Той е на мнение, че е имало много разяснения от страна на "Топлофикация" и експерти по темата, било е достатъчно комуникирано с гражданите.

"В изравнителната сметка има графа "фактурирано потребление" и "реално потребление" през годината - разликата е за възстановяване или доплащане, но това е разликата за потребена енергия. Имаме изравняване от потребена енергия, второ - никъде в сметката не пише какво е платено от клиента по партидата. В общата фактура на "Топлофикация" са подробно обяснени нещата. Разликата в потреблението може да ви се върне на каса, но разликата в цената може да бъде приспадната от бъдещо вземане", разясни Дянков.

Столичното парно върнало 24 милиона лева на потребителите

Столичното парно върнало 24 милиона лева на потребителите

Омбудсманът настоява КЕВР да измени наредбата за определяне цената на парното

Според него информационната система непрекъснато се надгражда и вече може да се видят много неща, които да успокоят клиентите.

"Пълното спокойствие ще настъпи, когато минем в реален месечен отчет. Това ще стане в най-скоро време, предполагам. Сега, за съжаление, ще има неясноти при клиентите", посочи общественият посредник на ''Топлофикация - София''.

КЕВР проверява всички топлификации в страната

КЕВР проверява всички топлификации в страната

Целта на проверката е установяване на размера на възстановените надвзети суми за парно

От думите му стана ясно, че дори 1 градус температурна разлика за месеца оказва съществена разлика върху потреблението и фактурите. Когато има силен вятър, охлаждането на сградите е по-сериозно и рефлектира върху отоплението на имотите.

"На 31 август изтича срокът за възражения пред фирмите за дялово разпределение. Повечето от хората възразяват самите фактури, които са издадени от "Топлофикация". Може и на имейл, може и в кол центъра - ще разясним, няма да пропуснем никого", каза още Дянков и отново препоръча реален месечен отчет.