Неправителствената организация Спаси София коментира започналия вчера демонтаж на трамвайното трасе в Лозенец, за което те считат, че столичният кмет Йорданка Фандъкова многократно обещва, че ще бъде запазено.

Организацията коментира, че преди 2 години критикува транспортната комисия към СОС, че "временното закриване" на трамвая до Лозенец е само увертюра към крайната ѝ цел - закриването на трасето и лишаването на Лозенец от адекватен транспорт, организацията "благодари" на кмета, че закрива поредния коридор за високоскоростен транспорт.

"Обещанията на г-жа Фандъкова, Елен Герджиков и на цял куп зам.-кметове, кметове на райони и общински "експерти", че Шестицата ще бъде върната до басейна Спартак, ще останат в историята на София като едни от най-сериозните и нагли лъжи, изказвани от хора на толкова високи и отговорни позиции", коментира Борис Бонев.

"Знаем, че отговорът, който ще последва, е, че трамваят ще бъде заместен от тролейбус, но аз помня предизборната кампания на г-жа Фандъкова от 2011 г., където този тролейбус беше обещан като допълващ трамвая. Явно София се е смалила като население, та сега си позволяваме да го правим заместващ", допълва Гергин Борисов от организацията.

Трамвай 7 става трамвай-стрела

Трамвай 7 става трамвай-стрела

Нов трамвай свързва булевардите "България" и "Симеоновско шосе"

Спаи София поднеся своите извинения на жителите на Лозенец, "не успяхме да спасим София от любовта на г-жа "кмета" и нейния "екип експерти" към унищожението на градския транспорт".

"Нашето предложение запазва всички трамвайни трасета и решава проблема на хората по бул. Скобелев, които вече 10 години протестират срещу едноколовозното трасе под прозорците си. То беше най-евтино за изпълнение и с най-добри показатели за превозени пътници, но не беше прието, защото изглежда целта е просто трамваите в София да бъдат поетапно и систематично унищожени", обяснява Бонев.

"С това поредно покушение върху трамваите, г-жа Фандъкова прибавя в постиженията си унищожението на още 2,3 км напълно годна за употреба инфраструктура. Откакто тя заема поста не е построен нито метър трамвайно трасе, но пък премахнатите или изведените от употреба са над 10 км.", добавя Гергин Борисов.

Според него, това е безпрецедентно за Европа, където в момента се инвестират милиарди евро във възстановяване и разширяване на трамвайните мрежи.

Доставят 13 нови трамвайни мотриси в София

Доставят 13 нови трамвайни мотриси в София

Предстои ремонт на две от основните трамвайни трасета