Над 500 таксиметрови шофьори се събраха на протест на столичния булевард "Цариградско шосе" срещу услугата "Максим".

Демонстрантите негодуват срещу извършваните нерегламентирани превози на пътници срещу заплащане на територията на България чрез приложението на "Максим", добило популярност като "руския Uber".

Нерегламентираните превози стават с коли, които не са обозначени като таксита, не са в задължителния жълт цвят, нямат издадени лицензи и съответно не плащат и данъци.

Таксиметровите шофьори настояват държавата да вземе мерки срещу "Максим". Руската компания работи в България от две години, а от една година използва шофьори и автомобили, които нямат разрешение нито от общината, нито от автомобилната администрация, за да возят пътници срещу заплащане. Те нямат нито отличителни значи, нито апарати за таксуване, нито касови апарати, негодуват протестиращите.

Заместник-председателят на Националния таксиметров синдикат Драгомир Петков обясни за news.bg, че иска да се спазват законите, тъй като таксиметровият бранш подлежи на много регулации и законови рамки.

По думите му само за поддръжка на автомобил на един шофьор отиват най-малко 3000 лв. годишно, отделно са данъците, които те плащат на държавата.

Най-евтиният автомобил излиза само 3 000 лв. годишно, а от Националния таксиметров синдикат настояват за да се вземат мерки срещу нерегламентирания превоз.

Петков припомни, че руската компания "Максим", в началото работела с таксита, но прекратила тази си дейност. Сега започнала да работи с други автомобили, които не са таксита и с хора, които не отговарят с никакви критерии и никаква регулации.

Протестът на такситата не касае закона и Менда Стоянова

Протестът на такситата не касае закона и Менда Стоянова

Приложението "Максим" можело да се забрани само от КЗК

Таксиметровите превозвачи настояват законите да важат за всички. До настоящия момент таксиметровият синдикат не е получил никаква обратна реакция от Министерство на транспорта и Столична община.

Драгомир Петков е категоричен, че ако исканията им не бъдат изпълнени, държавата рискува таксиметровите шофьори да си пребоядисат такситата и "да си купят една таратайка за по 1 000 лева".

"Не отива на добре държавата, ако не изпълни исканията ни", закани се той и допълни, че силно се надява исканията им да бъдат чути.

Във връзка с протестните действия на таксиметровите шофьори срещу услугата "Максим", news.bg разговаря и с адвокат Райна Димитрова. Тя настоява да се активизират всички институции, защото руската компания поставя останалите водачи в неконкурентна и нелоялна среда.

Според адвокатката назрява конфликт в обществото затова може ли или не може да се използва тази услуга на територията на България, въпреки че българското законодателство е категорично, че таксиметрова дейност на пътници може да се извършва само регламентирано.

Адвокат Димитрова изтъкна, че хората, които предоставят услугата "Максим" са с частни автомобили, които не са оборудвани с апарати и не плащат всички данъци, които плащат останалите лицензирани таксиметрови водачи.

Тя не можа да отговори какви тарифи използват, тъй като не разполага с точни данни, но е убедена, че клиентите на "Максим" се таксуват на по-ниски цени, отколкото в едно редовно такси.

"Всички компетентни органи са сезирани, но целта на протеста е да се стимулират да работят по-бързо и по-активно, защото тази практика на услугата "Максим" убива таксиметровия бранш", подчерта адвокатката.

Таксиметрови компании протестират срещу нов Uber - "Максим"

Таксиметрови компании протестират срещу нов Uber - "Максим"

В КЗК има производство срещу "Максим" преди седмици, увери Ризов

Припомняме, Националният таксиметров синдикат проведе вече среща в парламента с председателя на бюджетната комисия Менда Стоянова, транспортния министър и зам.-министъра на транспорта, които обещаха съдействие, но увериха, че проблемът не е в законодателството.

"Всички сме на една страна, просто желанието ни е този протест да бъде активизиран, защото браншът търпи все повече и повече негативи всеки ден", категорична е адвокат Димитрова.

Протестът е подкрепен от Националния таксиметров синдикат, "Съюз такси", Националния съюз на превозвачите в България, Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи в България, Асоциацията на таксиметровите синдикати в България.

Подкрепен е и от Инициативен комитет на водачите в София, в който са - Д. Ванев ("Такси С експрес"), Л. Костадинов ("Радио СВ такси"), В. Тодоров ("Йелоу 333"), Николай Ценов ("За едно евро") и Д. Колев ("О"К супертранс").