"Топлофикация" е един мой Хари Потър, който с магьоснически способности прибира парите от джобовете на столичани. С тези думи омбудсманът Мая Манолова обяви битките, които е започнала, но не е довършила през последната година от назначаването ѝ за омбудсман.

Поводът за сравнението тя взе от разговор с интелигентна млада дама, която ѝ припомнила, че преди да издаде бестселъра си Джоан Роулинг е обиколила 12 издателства и е получила 12 отказа. Затова и омбудсманът Мая Манолова бе категорична, че няма да се откаже от тази битка.

КЕВР и Общината да контролират Топлофикация, призова Манолова
Обновена

КЕВР и Общината да контролират Топлофикация, призова Манолова

Инвестициите, които дружеството прави, влизат в цената на енергията

Пред сградата на монополното дружество - "Топлофикация" - София, тя припомни, че с един друг Хари Потър - съвсем наскоро е успяла да се справи и визира - ЧСИ-та. Недовършени обаче оставали борбата с банките, колекторските фирми, фирмите за бързи кредити, двойният стандарт в храните.

И ЧСИ вече отговарят за вреди от надвзети дългове

И ЧСИ вече отговарят за вреди от надвзети дългове

Отхвърлиха идеята за 10-годишна давност за необезпечените вземания на длъжници

Манолова изрази надежда съвсем скоро да се справи с друг един Хари Потър, който по думите ѝ се крие от своите работници за да не им плаща. Тя бе категорична, че няма да отстъпи от каузата срещу модерното робство. По думите ѝ нито една от предстоящите битки няма да бъде лесна, няма да приключи бързо. Манолова декларира, че няма да се откаже и от десетките хиляди конкретни казуси на граждани.

За периода 20 октомври 2016 г. - 20 октомври 2017 г. над 63 хиляди души са потърсили съдействие от омбудсмана, 22 607 жалби са постъпили в институцията. От тях 11 964 са приключени. Най-много жалби са подадени от столичани, следвани от гражданите на Пловдив, Варна, Бургас, Плевен.

Борисов подкрепи законодателните инициативи на Манолова

Борисов подкрепи законодателните инициативи на Манолова

За борба с модерното робство и правомощията на ЧСИ-тата

Най-много жалби са постъпили за нарушени права на потребителите, следвани от социални права и правото на собственост. В топ 6 на жалбите са Топлофикация - София, следвани от електроразпределителните дружества, ВиК операторите, банките и административното обслужване.