Информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания възобновява за трети път своята работа от понеделник, 20 декември 2022 г., съобщиха от Националната пациентска организация.

Телефонната линия 0800 14 515 е създадена от Националната пациентска организация с подкрепата на Vivacom и CallFlow. Тя е активна всеки работен ден, от 9 до 18 часа. Там всеки желаещ има възможност да получи безплатна телефонна консултация с практикуващи медици от COVID сектори, както и с епидемиолози и имунолози по отношение на ваксините срещу вируса.

Пациенти искат Фонд за обезщетяване на пострадали от ваксини срещу COVID-19

Пациенти искат Фонд за обезщетяване на пострадали от ваксини срещу COVID-19

Той да е част от Националния план за ваксиниране

На горещата телефонна линия родителите могат да задават и въпроси относно т.нар. "педиатрични" ваксини, които от 20 декември 2021 г. могат да се прилагат на деца от 5 до 11 г.

Безплатната информационна линия за хора с хронични заболявания започна през април 2020 г., като за година повече от 10 000 българи са получили медицински консултации по телефона от различни специалисти - ендокринолози, кардиолози, инфекционисти, психолози и др.

"Безплатната телефонна линия 0800 14 515 предоставя възможност и навременна консултация със опитни здравни специалисти, предотвратява ненужните посещения в болниците и предоставя възможност за обсъждане на ваксинопрофилактиката срещу COVID-19, включително за деца - наболял въпрос в обществото, по който има различни съпротиви", коментира Александър Миланов, програмен директор на Националната пациентска организация.

Горещата линия е едно от доказателствата за ролята на телемедицината в новата нормалност и за ползите от модерните технологии за опазване на човешкото здраве, уверяват организаторите.