Великолепен изследователски труд, меродавен и привлекателен, така медийният и PR експерт проф. д-р Любомир Стойков представи книгата „Връзки с обществеността на културните институции" на д-р Наталия Начева.
Изданието представлява изследване върху комуникационните аспекти на културните институции, каквото се прави за първи път в България.
Създадена е за читатели с изявени интереси в областта на културата и по-специално към особеностите на културната комуникация.
По думите на проф. Стойков книгата, която е първа за младата авторка, е послание за комуникативната стойност на културата.
Книгата се заема със сложната задача да анализира състоянието и перспективите на културните институции в България от гледна точка на комуникационния мениджмънт, какъвто са връзките с обществеността, коментира и проф. Минка Златева, преподавател във факултета по журналистика на Софийския университет "Св. Кл. Охридски".
Монографията е издадена със съвместните усилия на Факултета по журналистика и масови комуникации и Факултета по начална и предучилищна педагогика в Софийския университет, както и на Университетско издателство.
Тя има практическа насоченост и предлага идеи за разрешаването на конкретни комуникационни "казуси":
Може ли да се популяризира български символ, който да стане толкова разпознаваем пред света, колкото е Леонардовата "Мона Лиза"?
Възможна ли е симбиозата между изкуство и бизнес в условията на политическия преход в България и на трудните реформи в културната област?
Как една личност може да стане фактор за превръщането на провинциална община в предпочитано място за инвестиции, благодарение на богатия културен живот и големия брой туристи?
Как библиотеките и читалищата "виждат" шанса си да играят интеграционна и социализираща роля спрямо имигрантски общности и маргинални групи като ромите, например?
Как провокативни идеи, поднесени по неадекватен начин за българската среда, могат да провалят добрия замисъл на PR кампания срещу пиратството?
Могат ли няколко успешни проекта, лансирани от нашите музеи, да се превърнат в достатъчно условие за развитието на културния туризъм у нас и за изграждането на позитивен имидж на страната ни пред света?
Д-р Наталия Начева е доктор по музеология и специалист по връзки с обществеността и културни комуникации. Завършва специалностите История и Журналистика в Софийския университет „Св. Климент Охридски".