За засилени проверки по превозите на пътници и товари, съобщава БГНЕС.

По думите на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров от началото на юни са създали нова организация на работа. Той е наредил на всички инспектори да бъдат на ротационен принцип на ежедневна база, за да не се получават наслоявания и отношения между проверяващи и проверявани. Това се прави срещу нерегламентираните практики.

Той обясни, че ротационният принцип е, за да не се кой екип на следващия ден ще работи. Относно самите проверки министър Тодоров уточни, че те са предимно документални, има и кантар, който измервал дали превозното средство е претоварено. Такива проверки се извършват ежедневно - между 60-70 са екипите всеки ден.

Най-честите нарушения са от най-различен характер - неспазване времето за почивки, липса на документи, липса на розов сертификат - чужд гражданин, който няма съответните документи да работи за български превозвач, допълни Георги Тодоров.

Относно минималните наказания по Закона за автомобилните превози - те са около 200 лв. и стигат до 2000лв., уточни Бойко Рановски, началник на отдел Пътна полиция.

По думите му другото, което е важно е техническата изправност на автомобилите и това влияело пряко на пътната безопасност. От Пътна полиция искали автомобилите да са технически изправни, когато се движат по пътищата.

От началото на годината имаме 7000 установени нарушения, които са с 3500 повече за същия период на миналата година. Размерът на наложените санкции е с 1 млн. лв. повече от миналата година, каза още Рановски.

Той уточни, че най-честите нарушения при автобусите са с документите - маршрутите, които изпълняват, разписанията -най-често не ги спазват. Не спирали на спирките, които са им определени от маршрутното разписание. Имали сигнали от граждани, че автобусът минава през дадено населено място, но не спирал.

Бойко Рановски сподели, че водачи, които не спазвали времето за пътя са опасни водачи.