„Влез в Интернет!"-2012 е мотото на европейска кампания, организирана от Телецентрове-Европа, която започва от днес.
В дните от 26 до 30 март се очаква над 200 000 души от 50 страни да се включат в инициативата, като някои от тях ще влязат за първи път в Интернет пространството, други ще повишат своите компютърни знания и умения.
Целта на европейската инициатива „Влез в Интернет!"-2012, (www.getonlineweek.eu) е повишаване на цифровата грамотност на европейските граждани и отчитане на онлайн-уменията на участниците. Телецентровете в Европа ще помогнат на хиляди хора за първи път да влязат в Интернет. Те ще се превърнат в своеобразни обучителни школи и библиотеки, в които ще се използват и нови образователни продукти, в помощ на младите хора, при търсене на работа, навлизане на жените в сферата на ИКТ, взаимното обучение на различни поколения, участие на повече хора в гражданското общество.
Специално за кампанията е разработена социално-иновативна програма, наречена „Реални умения", чрез която ще се направи диагностика на компютърните навици и умения на хората в режим онлайн. Тази програма, е създадена специално за младежите, които да оценят собствените си възможности, както и да разберат, какви ИКТ знания са им необходими, за да са конкурентноспособни на пазара на труда.
Няколко са темите на тазгодишната кампания - Първи клик - за тези, които до момента не са ползвали компютър; ИКТ за работа - за безработни и хора, заплашени от уволнение; Електронни граждани - запознаване с услугите на електронното правителство; Баби и момичета онлайн; Жени онлайн; Безопасен Интернет - за деца, родители и педагози; Онлайн услуги.
България също се присъединява към европейската кампания, която ще премине под патронажа на заместник-председателя на Европейската комисия и комисар по Цифровия дневен ред на Европа Нели Крус.
На интернет-страницата на Изпълнителна агенция „Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" - www.esmis.government.bg, е поставен официалният банер, от който е достъпен сайта на кампанията, и чрез който се участва в анкетата. При влизането е необходимо, посетителят да маркира своята възраст, пол и образование.
Първата европейска проява „Бъди онлайн" започва през март 2010 г., в рамките на европейска седмица на ИКТ умения (eSkills Week). В нея се включват над 68 000 човека, от 42 страни, които за първи път влизат в Интернет. През март 2011 г., Интернет-броячът отчита участие в кампанията на 112 000 души в 37 страни, в рамките на една седмица.
Сега, в инициативата „Влез в Интернет!"-2012, ще участват и компютърни центрове от Африка и Азия, като целта е привличането на повече региони и хора в онлайн-пространството и обмена на компютърни знания и умения.
TheSpider
на 05.04.2012 в 18:34:17 #6Трябва да има влизане и излизане, за да е хубаво!
Зъболекаръ
на 02.04.2012 в 19:35:26 #5А бе някой хора не излизат, те за влизане говорят
dk
на 26.03.2012 в 18:48:25 #4Прави сте! От много време в интернет, не им остава време за истинския живот.
Матю
на 26.03.2012 в 12:53:21 #3Ся, "Влез в Интернет!” е нужна за нас, старите хора - да видим какво е това интернет и как се отглежда. Ама за младите ще трябва да се направи "Излез от Интернет!"...
s
на 26.03.2012 в 12:52:43 #2По-скоро ни трябва седмица "Излез от Интернет!"
griffin
на 26.03.2012 в 10:59:49 #1вътрешна мрежа е за слабоумни създания
оди се гръмни.