Системите за навигация днес са стандартно оборудване в автомобилите, съобщават от Technews.
Конвенционалните уреди обаче не са достатъчно гъвкави, за да бъдат от полза за потребителите навсякъде и в различни ситуации.
Те са тежки и неудобни за носене.

Една нова тенденция обещава да направи навигацията много по-достъпна за хората, независимо къде се намират - в колата, на обиколка с велосипед или на разходка пеша в непознат град.
Навигацията става стандартна възможност за хенделд джаджите, или познати още като PDA - цифрови персонални помощници.

Устройството е изцяло предназначено за персонална навигация, много леко и тънко, може да се използва в кола, на велосипед или мотор, или пък от пешеходец.
Това е навигацонния помощник Pocket LOOX N100 на европейския производител Fujitsu Siemens Computers.

Компанията твърди, че нейният нов продукт с цена около 300 евро оставя в миналото проблемите с навигацията.
Концепцията на това устройство е да осигури лекота и удобство на използване, независимо дали човек се намира в урбанизираната джунгла на големия град, някъде на път или в пустинята, и независимо какво превозно средство използва.

Снабден с мощен GPS модул, N100 не е нужно да се фиксира на предното стъкло на автомобила, а там, където на шофьора му е най-удобно.
Към навигационния помощник може да се включи и специален модул за следене на трафика, който предпазва от попадане в задръствания.

Хората, които използват този иновационнен продукт, имат на разположение DVD диск с подробни карти на 37 европейски страни.
Те са достъпни през интуитивния интерфейс на мобилния навигационен софтуер, вграден в устройството, което използва екран, реагиращ на допир, или "тъч скрийн".

Повечето джаджи в класа на телефоните и цифровите помощници, които излизат сега на пазара, са и средства за забавление.
Затова не е никаква изненада, че устройство за навигация, каквото е N100, предлага и MP3 плеър.
Всички производители на мобилни продукти са "яхнали" вълната на цифровото развлечение и интегрират в продуктите си най-чудновати функции.   

Дизайнерите отиват още по-надалеч - към персонализация на продуктите.
LG, например, създава ВИП клуб за своите "шоколадови" телефони с уникални гравюри за всеки потребител.
N100 също предлага възможност за разграничаване чрез избор на цвета на предния капак, според личните предпочитания на потребителя.