Според последните проучвания, пазарът на мобилни забавления ще нарастне до 47 милиарда долара през 2009 г., съобщават от IDG.BG.

Световният пазар ще се доминира от Азиатско - Тихоокеанския и от Европейския региони. През целия период от 2006 г. до 2011 г., прогнозите са Азиатско - Тихоокеанското крайбрежие да достигне 37 на сто от приходите от мобилни забавления в глобален мащаб, а Европа да държи 35 процента.

Секторът на мобилните музикални услуги в момента е най-големият в общия дял на мобилни забавления. В момента 80 процента от приходите от мобилни музикални услуги идват от рингтонове. Следващата най-сериозна категория са информационните мобилни услуги, които съдържат голямо разнообразие от новини за спорт, свободно време и други информационни продукти, но все още се доминират от wallpaper-ите (тапети).

Влиянието на мобилните развлечения над традиционните предлагани "посредством кабел" продукти се очаква съвсем да се разводни през следващите няколко години, когато мобилните мрежови технологии от следващо поколение се превърнат в нещо обичайно и потребителите все повече ще оценяват широкият спектър от приложения за развлечение, на които могат да се насладят чрез мобилните си апарати.