Според данни на компанията BuzzCity (специализирана в сферата на мобилната медия) рекламирането по мобилни устройства е имало доста силен старт през 2011 година. Очаква се този растеж да продължи през цялата година, пишат от gsmreview.bg.
Докладът на BuzzCity за първото тримесечие на 2011 година показва, че броят на рекламите в нейната мобилна мрежа са нараснали с 38 % през този период. Импресиите са се повишили с 23.3 милиарда, което е нов рекорд както по отношение на трафик, така и по отношение на пари, вложени в мобилни реклами.
Проучванията на рекламната мрежа сочат рекордно високи нива на потребителско търсене на мобилно съдържание - уебсайтове, игри и видео. Игрите са се доказали като важна част от мобилните рекламни кампании.
Търговците са се възползвали от преимуществата на по-малкото количество данни и повишените възможности на мрежата, за да разпространят мобилни рекламни компании и да предложат повече реклами на потребителите на мобилни устройства. В региони в Централна и Южна Америка се забелязва значителен ръст в тази насока, се посочва още в цитирания от gsmreview.bg анализ.
Според данните на BuzzCity телефоните на компанията Nokia са все още най-използваните за сърфиране в интернет мобилни устройства по света. Samsung и Sony Ericsson се нареждат след нея съответно на второ и трето място. Употребата на Android отбелязва забележителен растеж в глобален мащаб, като свалянето на игри за устройства с тази операционна система е почти удвоено в рамките на три месеца.
Рекламирането ще продължи своя растеж, след като рекламните агенции и компании намерят повече начини да таргетират и увеличат мобилния пазар. Потребителите могат да очакват да виждат повече реклами на повече места, докато използват смартфони и таблети.