SMSpay Системата за разплащане чрез мобилен телефон има за цел да използва съществуващата мобилна мрежа и на тази основа да стане алтернатива на досегашните познати ни начини за безкасови разплащания. Системата ще работи с абсолютно всички мобилни телефони, които могат да изпращат текстови съобщения.

Бързо и лесно, само с изпращането на едно съобщение ще може да се извършва плащане на всяко място, където сте в обхвата на оператора си. Това съобщават от “Ди Ем Ес Трейдинг” ООД, разработчик на дебитната мобилна система SMSPAY.

DMS би могла да сложи началото на нов вид разплащане, което ще се отличава от досегашните с изключителна гъвкавост, ефективност и простота.

Включването в системата за разплащане чрез мобилен телефон DMS (Debit Mobilе System) ще става изключително просто. За целта трябва да се открие сметка в банка, която работи с DMS и, разбира се, да имате мобилен телефон. Номерът на телефона е идентичен както сметката в банката. Включването става с разкриване на сметка (DMS сметка). Клиентът получава таен код, с който се идентифицира при подаване на заявка за паричен превод и друг код, който е за получаване на преводи. Кодът за получаване на преводи е код, който носи информация за сметката и в коя банка е тя.

Например, клиентът изпраща SMS “Бих желал да преведа сумата от 14.50 лева на телефон 0887 422 068”, или своя код “а2а387422068123414.50”, в обслужващата го банка. След като приеме SMS, банката проверява дали кодът отговаря на клипа, дали не е превишен определения от клиента таван за плащания (дневни, седмични и др.) и разполага ли той с необходимата сума по сметката. Ако отговаря на тези условия, банката на свой ред изпраща съобщение и потвърждава плащането.

Ако кодът не отговаря на клипа, банката изпраща съобщение като дава още две възможности да се коригира кода и ако това не бъде сторено блокира сметката. Ако определеният от клиента таван на сумата за разплащане е превишен, банката изпраща съобщение, че не може да бъде извършен превод поради тази причина. Ако сумата по сметката не може да покрие плащането, банката изпраща съобщение, с което информира за това. Сметката се блокира в случай, че два или повече от параметрите не отговарят на истината .

Като улеснение се предвижда клиентът да може системно да проверява наличната сума в сметката си. При намаляване на сумата под определен от клиента минимум, банката своевременно го информира.

На тази основа е възможно да се предлагат и други видове услуги и екстри: изпращане на валутни курсове; изпращате на котировките на световните пазари; изпращане лихвените проценти по различните видове сметки; проверка на лична сметка и други.

Ако телефонът ви бъде откраднат, крадецът няма да има достъп до банковата сметка. Плащането от телефона става с изпращането на индентификационнен код в SMS-а, който след плащането лично изтривате. Без този код от вашата сметка не може да бъде преведен нито лев. Друг начин да предотвратите "ровене" в сметката си е при установяване на кражбата да се обадите на номера, чрез който плащате да се легитимирате по предварително установен ред и сам да блокирате сметката си.

Начинът пък, който се не се нуждае от обяснение е, че при кражба на телефона веднага се обаждаме до оператора си за да блокираме изходните обаждания.

Хубавото при DMS е, че винаги се знае кой, кога, колко и на кого, коментират авторите. Всяко свързване със системата носи тази информация и при възникване на по-сериозен проблем може да се установи причината оттам вече е работа на съответните държавни органи като прокуратура и съд.