Японска компания създаде електрически велосипед, задвижван от енергията на слънцето.
Solar Bike Fujin на Hama Zero пренася „зелената" революция на ново ниво, съобщи ecofriend.org.
Слънчевият панел е монтиран на багажника в задната част на колелото. Улавяната от него енергия се използва за зареждане на литиево-йонна батерия, от която се захранва велосипедът.
Solar Bike Fujin тежи 42 килограма, консумира 940 В/ч и достига максимална скорост 72 км/ч.
С едно зареждане велосипедът изминава 220 километра.
При лошо време и недостатъчно слънце, батерията може да се зареди от обикновена домашна електрическа розетка.
aranzibal
на 26.08.2010 в 01:41:02 #10гг_ не става с водород, първо е много неефикасно да се разделя водата на водород и кислород, и 2ро е много трудно да се съхранява в газообразна форма, реагура с резервоарите и им еб.ва майката за 0 време. Единсвено става да се добави към друг вид газ до 10% от сместта. Батериите са бъдещето само трябва още малко да ги напомпат. Иначе колелото си е перфектно без батерии, работи на мускули и на мазнините на колоездача. Колкото повече от тях толкова по добре, най ефективния транспорт за под 50км на ден, стига да не си мързел.
gg_
на 23.08.2010 в 12:49:27 #9ee3 , ми то водорода е един от начините за съхраняване на енергия - дали батерия, дали водород.. въпрос на предпочитания - но водорода е по-екологично чист от батериите тва е, но за сметка на тва е по-опасен, но не по-опасен от метана
ee3
на 22.08.2010 в 10:04:34 #8It estimates the batteries in these cars will lose 35% to 40% of their ability to hold a charge in seven years or 100,000 miles, at which time customers can buy new batteries for...who knows what it will cost by then, or whether Tesla will still be in business.
ee3
на 22.08.2010 в 10:02:22 #7Истината е във водорода .. това е
ee3
на 22.08.2010 в 10:01:08 #6Justice for ALL всичко дето го каза е вярно! Но не залагай такива надежди на електро задвижваните автомобили науката трябва да измине още много много път преди това да стане реалност. Батерийте не задържят много ток а и много бързо се хабят. Виш теслата хвалиха я хвалиха я 150 км минавала 200 км минавала 300 км минавала накрая се чуха викове че след 2-3 месеца използване километрире изминати с едно зареждане рязко почват да падат. То на един лаптоп не може да се измисли батерия която да държи с пълна сила 2 години а смятай за кола. А батерийте за кола особено едва ли ще са толкова евтини за да си позволиш лукса да ги сменяш на 5-6 месеца.
Justice for ALL
на 19.08.2010 в 20:49:12 #5STG, Никой не ги пита в Япония производителите на петрол, защото не ги бръснат за слива. Дори в САЩ вече има коли, които се движат изцяло на ток. Следващата година Тесла ще пусне и вече съвсем достъпна кола седан, за под $30,000. Смятай, че след 10 години все по-малко бензиностанции ще виждаш Проблемът обаче не е само в бензина. Само около 30% от всичкия петрол се използват за транспорт. Всичко останало отива във фармацевтиката, строителството, и още един куп отрасли, които използват пластмаси - дериват на петрола. Не казаха колко струва. Иначе си е ОК. Би свършил идеална работа за всекидневни пътувания до офиса и магазина. Че и върви без гориво.
STG
на 19.08.2010 в 08:25:52 #4iznositelkите на петрол , знае се кои са няма да позволят да има алтернативни източници
shadow
на 17.08.2010 в 23:47:19 #3E то на велосипеда удоволствието му е да въртиш педалите. Ако ще се задвижва по друг начин то тогава вече е друго превозно средство
batstan
на 16.08.2010 в 16:46:05 #2При 72 км/час е малко множко за велосипед Според мен е правилно в случая "Bike" да се преведе на български като "Мотоциклет", а не като "Велосипед". Ама вие си знаете...
MOPT
на 16.08.2010 в 14:05:17 #1Тоя слънчев панел ако се сложи отгоре (като покрив) на колелото, ще е още по хитро.