Балнео-, СПА и здравният туризъм ще са двигател за насърчаване на интереса и доверието на гостите ни. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с бранша във Велинград.

Нейните очаквания са да се възстановят пътуванията и да има повече туристи не само по морето, а и във вътрешността на страната.

Очакваме решението на Европейската комисия за пътуванията на туристите от трети страни, защото за нас са важни пазари като Русия, Турция, Украйна, Молдова, Беларус, Израел.

Германските туристи могат да ползват българската балнео и СПА-инфраструтура на базата на своите здравни каси. Промотирането от министърката бе на базата на БУБСПА и германските здравни каси.

Имаме огромни шансове да запълним тази ниша и да насочим интереса към България през месеците септември и октомври. Предлагаме качествен продукт, атрактивни цени и безопасни условия за пребиваване, каза министърът.

Рекламните кампании на България са насочени към основни целеви пазари - Балканските страни, Израел, Скандинавския регион, Германия, Вишеградската четворка. България се рекламира и по водещи световни канали като BBC, CNN, Euronews, National Geographic. Кампанията за вътрешния пазар също е в ход.

България отворили още на 1 юни границите си за туристи от 29 страни. Вече приемаме гости от 35 държави. Важно е всеки да бъде отговорен пред себе си за ограничаване на разпространението на коронавируса. Имаме подкрепата на правителството и Националния оперативен щаб. България втора след Турция получи международния Save Travel Stamp като безопасна дестинация, каза Ангелкова. 

SOS от ничията земя на българския туризъм

SOS от ничията земя на българския туризъм

Протест пред Министерски съвет иска разговор с Борисов

Министърът на туризма припомни, че има промени в наредбата за категоризация и прекатегоризация на туристическите обекти. С последните промени в Закона за туризма там се регламентира клас В с облекчен регистрационен режим.

Отпаднаха редица изисквания, утежнявали бизнеса. Документът отговаря на системата Hotels Stars и измененията запазват качеството на предлаганата услуга. До края на годината се удължават удостоверенията за категоризация.

Тези действия са в синхрон с икономическите мерки, които правителството предприе за преодоляване на пандемията, посочи министър Ангелкова в отговор на въпроси за тази подкрепа. ДДС за ресторанти е вече 9% като временна мярка за запазване на ликвидността и заетостта. Мярката 60:40 също е в помощ на предприемачите и за нашия сектор тя ще е 80:20. Ще подпомогне допълнително тези, които са проявили смелост да работят в критичната ситуация.

От програмата и фонда за безработица се насочват 50 млн. лв. само за сектор туризъм и те ще са съвместими с мярката 80:20. Тя започва да действа от 1 юли до края на септември с тенденция да бъде удължена до края на годината.

Предвидени са грантови схеми от ОПИК за насърчаване на средни предприятия в туризма с от 30 хил. до 100 хил. лв. и по тях се кандидатства само с една декларация. По думите на Ангелкова се коментирало с Асоциацията на банките и ББР да се търсят облекчения на изискванията за ликвидност. Финализират се и условията по отчетността за отпускане на ваучери за почивка за хората от първа линия като специфична мярка.

България подготвя стратегия за туризма за следващия програмен период. Разработваме стратегията, по която 13-те млрд. евро, предвидени за България, да се оползотворят рационално и предприятията да бъдат включени като директни бенефициенти.