През 2018 г. приходите от туризъм са 8,4 млрд. лева, което е с 6% повече в сравнение с предходната година. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм в София.

Тя посочи за БГНЕС, че за последните три години ръстът на приходите от международен туризъм в страната е 34%

На форума Ангелкова изтъкна, че чуждестранните туристи, които са дошли у нас през 2018 г., са били над 9 милиона, допълвайки, че страната ни се стреми да развива всички видове туризъм, за да се превърне в утвърдена целогодишна туристическа дестинация.

Според министъра, 2019 г. също ще бъде динамична за туристическия сектор, а борбата ще бъде "за всеки един турист".

3,6 млрд. евро са приходите от международен туризъм, отчита се ръст от 6,6%

3,6 млрд. евро са приходите от международен туризъм, отчита се ръст от 6,6%

Приходите изпреварват броя на туристическите визити, твърди Ангелкова

Правителството продължава да работи за намаляване на административната тежест, увери тя, заявявайки, че е важно бизнесът да бъде подпомаган с намалени административни процедури.

Тя изрази задоволство, че именно Министерството на туризма е било първото ведомство, което е представило всички услуги електронно достъпни. Ангелкова напомни и че предстои промяна в наредбата за категоризацията и прекатегоризацията на местата за настаняване и хранене.

Министърът посочи, че освен за развитието на зимния и морския туризъм у нас, страната ни полага усилия за развитието и на конгресен туризъм. В тази връзка тя съобщи, че в края на май Министерство на туризма организира международен инвестиционен форум, на който ще бъде предложено в курорта "Слънчев бряг" да бъде изграден конгресен център, където да се провеждат различни събития.

Ангелкова иска български туризъм в четири сезона - "Неочаквана ваканция"
Обновена

Ангелкова иска български туризъм в четири сезона - "Неочаквана ваканция"

Караянчева зове децата ни да искат да живеят и да почиват в България

По време на срещата Националният борд по туризъм поиска бюджетът за реклама на туризма да бъде 1% от приходите, които секторът генерира годишно в икономиката на страната. Според организацията досегашните инвестиции са значително по-малки и това се отразява негативно върху конкурентоспособността на страната.

Заложеният в момента бюджет е крайно недостатъчен за ефективно провеждане на националния туристически маркетинг, непропорционален на приходите и е значително по-малък от този на конкурентните туристически държави, категоричен бе изпълнителният директор на НБТ Полина Карастоянова.