Туризмът внася в България около 11,5 млрд. лева, или близо 14% от БВП. Това заяви изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова пред bTV.
Тя обясни, че още по време на COVID-19 начинът, по който Гърция се е справила с пандемията, е един учебник за туристическите агенции в кризи. В България 300 000 души са заети в туризма пряко и близо милион общо от съпътстващи индустрии, които работят и доставят услуги и продукти за България.
Карастоянова посочи, че няма никакъв бранд за разпространението на България като добра туристическа дестинация. Министерството на туризма трябва да е наясно и подготвено от април месец с проактивна, позитивна, впечатляваща и атрактивна кампания и това, което ще дойде през май месец като хибридни атаки срещу българското море, изтъкна тя.
По данни на Националния борд по туризъм България има ръст на туристите и това се дължи единствено и само на изключително проактивната политика на чуждестранните инвеститори, които успяват да произведат добра реклама за България.
Тя добави, че не може да се говори за силен летен сезон. Практически не се постига потенциалът с това, което разполагаме, а България има възможност за целогодишен туризъм - 365 дни в годината, категорична бе Карастоянова.
Морето и летният туризъм означава преди всичко две индустрии, които работят в синергия. Става въпрос за туристическия и транспортния бизнес, защото в България продължава да бъде слабо развита в инфраструктурата, разкритикува още Карастоянова.
анкета
Бюджетът ви за почивка 2023?
1000 лв. 17.1%
2500 лв. + стек колкото и да е 15.6%
5000 лв. 13.9%
Без ограничения 17.2%
Какво море, какви стекове 36.2%