При по-старите концесионни договори няма ограничение на максималната цена за чадър и шезлонг. Това заяви пред bTV началникът на отдел "Контрол на концесионната дейност" към Министерство на туризма Василка Цанева по повод оплакванията от туристи в социалните мрежи заради високите цени на услугите по плажовете.

Цанева увери, че непрекъснато се правят строги проверки на концесионерите на родните плажове. По нейни думи от 1 юни до 1 юли са минали първите проверки и всички цени са отразени на интерактивната карта на Министерство на туризма.

"Пазарът определя цените. Има разнообразие от плажове - някои са с нови договори, други са със стари", заяви Цанева. Тя подчерта, че се следи стриктно плажовете да са с 50% свободна зона за разполагане на плажни принадлежности.

Туристическият бранш алармира за слаб сезон по Черноморието

Туристическият бранш алармира за слаб сезон по Черноморието

Хотелиерите обмислят отстъпки до 30% през юли и август

Според Константин Занев от Института за анализи и оценки в туризма обаче цените за чадър и шезлонг не са нормални. По тази причина българинът имал очаквания за лоялност към Гърция вместо към България.

"Защото там знае какво ще получи за парите си и какво качество ще получи. В България никога не знае какви нови промени ще има. Започваме да губим българския турист", обобщи той.

Представителят на Министерство на туризма посочи, че има и евтини цени за чадър и шезлонг, като даде пример с плажа "Бургас-Север", където услугата струва 1,20 лв., а на "Поморие-Централен" - 3,60 лв.

Според Цанева е редно да се правят отделни сравнения между големите курорти в Гърция и България и малките населени места в южната ни съседка и у нас.

Трагедията на България била, че Ангелкова не разбира нищо от туризъм

Трагедията на България била, че Ангелкова не разбира нищо от туризъм

Това обяви Румен Драганов

Тя посочи, че и у нас започва да се въвежда практиката да не се плаща за чадър и шезлонг, а да се консумира храна и напитки към определено заведение, което предлага сянка.

От своя страна Занев заяви, че са необходими устойчива концепция за развитие на туризма и адекватни цени. Според него проблемът бил, че ние разчитаме да направим целия си летен сезон от 10 юли до 15 август. За разлика от нас в Гърция сезонът бил по-дълъг, защото бил свързан с добро промотиране и маркетинг.

Нашият туризъм беше на автопилот, заключи той.

Спадът на руски и немски туристи не притеснява Ангелкова

Спадът на руски и немски туристи не притеснява Ангелкова

Разчита на Украйна, Франция, Великобритания, Чехия и Полша